Ingázni csak méltósággal

2014.05.16. 11:33

Két hónapon belül második olyan modelljét mutatta be a Yamaha, melyet elsősorban a városban közlekedőknek, illetve elővárosi ingázóknak szánnak. A háromkerekű Tricity után ezúttal egy újabb 125 köbcentis géppel, a Majesty S-szel rukkoltak elő.

Az új Majesty az gyáriak szerint kezes, agilis robogó lett, amelynél a kényelemre is törekedtek. Ennek érdekében hosszú lábtartó trepnit kapott, és a kétszemélyes ülést is próbálták ennek szellemében kialakítani. A burkolatok kialakításánál arra is odafigyeltek, hogy a vezető egy esetleges megálláskor könnyen le tudja tenni a lábát a földre.

A praktikus használhatósághoz tartoznak emellett a tároló rekeszek is. Az ülés alatt egy zárt bukósisak mellett még apróbb holmik is elférnek, a vezető előtti zseb pedig képes befogadni például egy félliteres palackot is. Itt még egy kisebb rekeszt is találunk, ahol akár iratainkat is tarthatjuk. Akinek ez nem elég, rendelhet a robogóra rögzíthető dobozt is.

A Majesty blokkja annak a négyütemű egyhengeresnek a felfrissített változata, melyet eredetileg a 125 köbcentis Xenterhez terveztek. Maximális, 12 lóerős teljesítményét 7500-as fordulaton adja le, míg 11,6 newtonméteres csúcsnyomatéka 7000-nél jelentkezik. A befecskendezés segítségével alacsony fogyasztást sikerült elérni - igaz, erre vonatkozóan konkrét adatot egyelőre nem hoztak nyilvánosságra.

Ami a futóművet illeti, előre hagyományos teleszkópvillát szereltek 79 mm-es rugóúttal, hátra pedig monoshock rugóstag került, lengőkaros felfüggesztéssel - ennek rugóútja 93 mm. A megállásról elöl-hátul tárcsafék gondoskodik, 267, illetve 245 milliméteres hullámos tárcsával. A Majesty S menetkész tömege 148 kilogramm. A modell egyelőre nem szerepel a hazai árlistákon.