Legyél te is Rossi

2014.05.23. 10:27 Módosítva: 2014.05.23. 10:31

A Yamaha már hónapok óta ígérgette egy új, kettőötvenes sportmotor bemutatását. Az R25 bejárta az ilyenkor szokásos utat: először a prototípussal rukkoltak elő, melyet Valentino Rossival próbáltak beágyazni a köztudatba. Aztán persze jött a keveset mutató teaser-felvételek időszaka, majd a kémfotósok próbálták idő előtt lekapni a motort.

Most azonban már nem kell tovább várni, a japánok elérkezettnek látták az időt a leleplezésre. Azt már eddig is tudtuk, hogy egy olyan gépet terveznek, amely külsejében hasonlít a gyártó csúcsmodelljeire, így az M1 jelű MotoGP versenygépre és az R6-os utcai sportmotorra. Ahogyan arról is szó esett már, hogy agilis, könnyen kezelhető kettőötvenessel szállnának versenybe a hasonló paraméterekkel rendelkező, kisebb köbcentis Honda CBR-ek és Kawasaki Ninják ellen.

Ezúttal pedig már a technikai részleteket is jobban megismerhetjük. A befecskendezéses, sorkettes, 249 köbcentis blokk tizenkétezres fordulatszámon adja le 36 lóerős csúcsteljesítményét, míg a maximális, 22,6 newtonméteres forgatónyomaték tízezernél jelentkezik. A 166 kilós tömeget ez viszonylag lendületesen tudja mozgatni.

A futóművet nem bonyolították túl: előre hagyományos teleszkópvilla került, 41 milliméteres átmérővel, hátra pedig monoshock rugóstagot szereltek, lengőkaros felfüggesztéssel. Az első féktárcsa 298 milliméteres, ehhez kétdugattyús nyereg tartozik, hátul pedig egy dugattyú préseli a betéteket a 220-as tárcsához. A kerékméret elöl-hátul egyformán 17 collos.

A forgalmazást Indonéziában kezdik meg - az R25-ösöket egyébként itt is szerelik majd össze. Az 53 millió indonéz rúpiás ár forintba átszámítva nagyjából egymilliónak felel meg. Azt egyelőre nem tudni, hogy Európába - így hazánkba is - mikor juthat el az R25, de az eddigi információk szerint a Yamaha globális modellnek szánja kisköbcentis sportmotorját.