Egy BMW, amit a japánok is imádnak

2014.09.06. 14:01

A BMW nagy dobásra készült az R nineT-val, amelyet a motorgyártó részleg fennállásának kilencvenedik évfordulójára készítettek. A bemutatónak megadták a módját, és a Münchenben leleplezett motor végül sokak tetszését el is nyerte. A tervezés során az egyik fontos szempont a testre szabhatóság volt, így különböző ülésekkel, farokidomokkal, illetve kipufogókkal rendelhető a jubileumi modell. De hogy a gyári lehetőségeken kívül mit lehet még kihozni belőle? Erre négy kiváló japán motorépítő próbált választ adni.

A Custom Project résztvevői teljesen szabad kezet kaptak az átalakításokhoz, és végül négy teljesen különböző stílusban gondolták újra a bajor gépet. Az építést még tavasszal kezdték, szeptember elején pedig el is készültek a munkával, leleplezhették alkotásaikat.

A hazájában pályaversenyzőként is ismert Shiro Nakajima klasszikus café racer-stílust álmodott meg a nineT-nak, a végeredmény pedig évtizedeket nyúl vissza a múltba. A Nakajima-féle BMW így elég hasalósra sikerült, építője szerint pedig a versenypályán is élvezetesen vezethető.

Hideya Togashi szintén a versenymotorokból merített ihletet, ő azonban a manapság újra divatos café racer helyett inkább pályagépet épített. A nagy, egybefüggő első idomból kikandikálnak kicsit az ezerkettes bokszermotor hengerei. A kipufogó és a lengőkar is a jobb oldalra került, így balról semmi nem takarja a széles, küllős kereket.

Teljesen más irányba mozdult el Go Takamine, aki a robusztus BMW-ből egy viszonylag vézna motort faragott, amelyben egészen furcsán mutat a hatalmas blokk. A kormány széles és magas lett, az első villa pedig igen vékony, és ha már a hetvenes éveket idézi a motor, a tárcsafékek helyét is dobok vették át.

Kaichiro Kurosu szokatlan feladatra vállalkozott, ő ugyanis inkább Harley-Davidsonok átépítésével foglalkozik. Az ő verziójából leginkább az erő és a sportosság sugárzik, ezt burkolatokkal és teli felnivel hangsúlyozza. A lámpákat a farok-, illetve fejidomba integrálta, és úgy általában is modern megoldásokkal ötvözte a klasszikus elképzeléseket.

Melyik a tuti?

  • 1252
    Kaichiro Kurosu építése
  • 287
    Csak az eredeti!
  • 196
    Shiro Nakajima café racere
  • 118
    Go Takamine fogyókúrás gépe
  • 93
    Hideya Togashi versenymotorja

A négy motorépítő összességében bebizonyította, hogy az R nineT-ból igazán sokféle gépet lehet faragni - noha ezek már eléggé távol állnak a kiinduló modelltől.

Forrás: gizmag.com és returnofthecaferacers.com