Bemutatták az erősebb Dragstert

2014.10.22. 10:47

Alig két napja számoltunk be arról, hogy kiszivárogtak az első gyári fotók az MV Agusta újdonságáról, a Dragster 800 RR-ről. Akkor a műszaki adatokról lényegben semmit nem lehetett tudni, ez azonban azóta változott. Az olaszok nem tudták kivárni a november eleji EICMA motorszalont, és mindent elárultak motorjukról.

A 798 köbcentiméteres blokk megmaradt, azonban – ahogy arra az RR jelzésből következtetni lehetett – erősebb lett, mint a Dragster 800-nál. A 15 lóerős izmosodás azt jelenti, hogy az RR már 140 lovas teljesítményt képes leadni 13100-as fordulaton. 85 newtonméteres csúcsnyomatéka 10100-nál jelentkezik. Ehhez a teljesítményhez 168 kilogrammos száraz tömeg társul.

Más MV-kről már ismerhetjük az MVICS (Motor & Vehicle Integrated Control System) integrált motorvezérlési rendszert, amelyet az RR is megkapott. Itt is választhatunk több menetprogram közül, a kipörgésgátlót pedig nyolc fokozatban állíthatjuk. A gyorsabb váltásokat quickshifter segíti, amely felfelé és lefelé is lehetővé teszi a kuplung nélküli kapcsolást.

Az acélvázon nem változtattak a sima 800-as Dragsterhez képest. Ami a futóművet illeti, előre 43 milliméteres, fejreállított Marzocchi-villa került, hátul pedig egykaros lengőkar ás állítható, progresszív Sachs rugóstag kapott helyet. A megállásról elöl két 320 mm-es tárcsa és négydugattyús nyereg, hátul pedig egy 220-as tárcsa és kétdugattyús nyereg gondoskodik. A Brembo fékekhez Bosch 9 Plus blokkolásgátló is jár.

A Dragster 800 RR kétféle színben lesz kapható: fekete-pirosban és fehér-pirosban. Ára Európában 16290 euró, azaz ötmillió forint körül alakulhat, erre jöhetnek még az országonként eltérő plusz költségek.