Búcsú a bandzsa BMW-től

2014.11.05. 12:09

A BMW motorkerékpár-palettáján érdekes helyet foglalt el az F 800 R. Sokan a bajorok legkevésbé BMW-s gépének tartották, hiszen sem bokszermotort, sem telelever futóművet, sem pedig kardánhajtást nem kapott. Ezt súlyosbította ráadásul az a bandzsa ábrázat, amelyet az aszimmetrikus első lámpák kölcsönöztek neki.

Ez utóbbi azonban vitathatatlanul karakteressé is tette. Egészen mostanáig, hiszen a milánói motorszalonon bemutatott felfrissített változatnál egyszerű rovarfejre cserélték a megosztó elemet. A motorkerékpár külsejét tekintve ezen kívül igazán szembetűnő változás nincs is talán, néhány apróságot módosítottak csupán a gyáriak.

Szintén kicsi a különbség a blokk paramétereiben. Az eddigi 87 lóerős teljesítmény egy leheletnyivel megnőtt, így már 90 lovas a 798 köbcentis kéthengeres. A 86 newtonméteres csúcsnyomaték megmaradt. A váltó áttételezésén módosítottak, az egyes és a kettes rövidebb lett. Előre fejre állított teleszkópvilla került, az első féktárcsákhoz radiálisan rögzített nyergeket szereltek, a kényelmesebb üléspozíciót pedig egy centivel alacsonyabb ülésmagassággal és módosított kezelőszervekkel segítik elő.

Az összes többi BMW-modellhez hasonlóan az új F 800 R-nél is az alapfelszereltséghez tartozik a blokkolásgátló. Emellett ASC automatikus menetstabilizátort és ESA elektronikus futóműállítást is kapnak a vásárlók - igaz ezeket már feláras extraként. A ráncfelvarrott roadster hazai áráról egyelőre nincs információnk. A jelenlegi modell 2,9 millió forint körüli alapáron vihető haza.