Túra-BMW sportos gyökerekkel

2014.11.06. 07:44

A BMW nem fogta vissza magát az októberi kölni motorszalonon, és egy sor újdonságot leleplezett. Azt azonban már akkor sejteni lehetett, hogy tartogatnak valamit az ősz másik nagy kiállítására, a milánói EICMA-ra is. A megújult F 800 R-re talán kevesebben számítottak, az S 1000 XR-t viszont sokan már nagyon várták.

A túragép sportos gyökerekkel rendelkezik, ugyanis szoros rokonságot mutat a közelmúltban felfrissített S 1000 RR szupersportmotorral, és az abból készült meztelen S 1000 R-rel – de ez nyilván már a típusjelzésből is kiderül. Az egyezés azonban nem csupán a névben jelenik meg.

A 999 köbcentis négyhengeresen szintén osztozik a túragép és a roadster: mindkét modellnél 160 lóerős teljesítményről és 112 newtonméteres nyomatékról beszélhetünk. Ennek az R-nél 207 kilogrammos menetkész tömeget kell mozgatnia, az XR viszont jó húsz kilóval súlyosabb. A teljesítmény leadását egyébként két fokozatba, utcai és eső módba állíthatjuk. A többi BMW modellhez hasonlóan van ABS és ASC menetstabilizátor is.

Extraként kérhető a géphez ABS Pro is, amely a kanyarokban való döntögetéskor tehet jó szolgálatot, és szintén rendelhető Dynamic Traction Control kipörgésgátló, valamint a Pro menetprogram-csomag, amely az utcai és esős mód mellett Dynamic és Dynamic Pro fokozatba is állítható.

Az biztos, hogy az S 1000 XR-nek lesznek, sőt már vannak is riválisai. A Ducati megújult Multistradája mellett a KTM 1050 Adventure-rel és az MV Agusta túragépeivel is fel kell vennie a versenyt. Ha a bajorok ugyanúgy ráéreztek erre a stílusra, mint a bokszer túraendurók szegmensében, akkor viszont aligha van félnivalójuk.