Gyengébb és dobozos: itt a Stradale

2014.11.07. 07:02

Az MV Agustával kapcsolatban ezekben a hetekben nem az új modelleket övezte a legnagyobb érdeklődés. Az olasz motorgyártó vezetői ugyanis a Daimlerrel tárgyaltak, október végén pedig meg is született az egyezség: a németek a Mercedes AMG sportrészlegén keresztül 25 százalékos részesedést vásároltak.

Az egyeztetések mellett persze azt sem engedhették meg magukat az Agustánál, hogy mindkét nagy őszi motorszalonra üres kézzel érkezzenek. A hangsúlyt a kölni Intermot helyett inkább a hazai, olaszországi kiállításra fektették, de egyes újdonságok már a megnyitó előtt kiszivárogtak. Ilyen volt a Turismo Veloce és a Dragster RR is. Ezek mellett azért maradt még valami a tarsolyban.

A Stradale 800 túramotor több más Agustához hasonlóan 798 köbcentiméteres háromhengeres blokkal készül. Ez 115 lóerő leadására képes, azaz tíz lóval gyengébb, mint a Rivaléban. A túrázáshoz igazított nagyobb tank miatt azonban három kilogrammos többlet is van ahhoz a modellhez mérten. A futómű ellenben szinte változatlan: elöl 43 milliméteres Marzocchi villa, hátul Sachs rugóstag teljesít szolgálatot. A rugóút változatlanul 150, illetve 130 milliméter.

Külsőre nagy meglepetést nem tartogatott a Stradale: a Rivaléhoz képest magas plexi és túradobozok kerültek fel. Így várhatóan árban sem lesz majd túlzottan nagy differencia a két Agusta között – igaz, erről hivatalos információt még nem tettek közzé. Annyi azonban már most is biztos, hogy az olaszoknak nem lesz könnyű dolga, a túramotorok kínálata ugyanis igen széles, a milánói szalonon lényegében ez a szegmens számít a slágernek.