Élet a Multistradán túl

2014.11.10. 13:57

Az idei milánói motorszalonon kétségkívül nagy figyelmet élveznek a túramotorok. A Ducati például a Multistrada 1200 felfrissített változatát mutatta be, de az olaszoknak azért emellett is voltak újdonságaik, nemcsak a túragépek szegmensében.

Megújult például legkeményebb sportmotorjuk, az 1299 Panigale, amely három változatban: alap, S és R kivitelben is készül. Ezek egyformán 205 lovas teljesítményt tudnak, annak ellenére, hogy blokkjuk nem egyezik meg maradéktalanul. Az alap és az S 1285 köbcentis lett, míg az R – a Superbike részvétel és szabályrendszer miatt – 1198-as maradt. A vázgeometria szintén változott a Panigaléknál.

A kanyarfigyelő blokkolásgátló mindegyik kivitelnél alapfelszereltség, a gyorsváltó pedig felfelé és lefelé is lehetővé teszi a kuplung nélküli váltást. Különbséget jelent még az S és az R változat között a futómű: bár mindkettő az Öhlins gyártmánya, az R-nél elektronikusan szabályozható, félaktív rendszert kapunk, az S-nél pedig mechanikusat.

Kevesebb újdonságot tartogat a Diavel Titanium különmodell. Ez a gép nem kapta meg a Multistradában megismert Desmodronic Variable Timing (DVT) változó szelepvezérlést, változatlan maradt a Testastretta blokk. Kerültek viszont a benzintank mellé nagyméretű, szénszálas légbeömlők, és karbon lett az első és hátsó sárvédő is. Emellett új kipufogórendszer és új fényezés jelenti a modell különlegességét. A Titanium ára egyelőre nem ismert, azt viszont már tudjuk, hogy mindössze ötszáz darabot gyártanak belőle.

Szintén megjelenésében számít újdonságnak a 821 Stripe és a Monster 1200 S Stripe. Ezek a piros fényezésre fehér versenycsíkot kaptak, amely az első sárvédőről indulva végigfut a fejidomon, az üzemanyagtartályon és a farokidomon is. Akinek már van 821-ese vagy Monstere, várhatóan utólagosan is kérheti a Stripe-dekort.

Végül pedig az is kiderült, hogy a 848-as a várakozásokkal ellentétben legalább egy évig még megmarad a bolognai márka palettáján. Bár az eladások nem voltak kiugróak, inkább egy szűk réteg kedvelt motorja volt a streetfighter gép, amelynek V2-esére sem nagyon építenek már, azért az EICMA-n a 2015-ös modellek közt ezt is megmutatták. Igaz, nagy változtatást nem végeztek rajta.