Ha nincs elektronika, lemossák a pályáról

2014.12.23. 16:04

A Triumph mérnökei nyakig vannak a munkában. Miközben már utcán tesztelik a vintage-vonal újabb tagjait, a Speed Triple-t sem hanyagolják el. Nem is tehetik, hiszen az elmúlt egy évben keményen ellépett mellettük a konkurencia: a KTM 1290 Super Duke R és a BMW S 1000 R akkorát dobtak a naked kategóriában, hogy kiszakadt a menyezet: erőben, sportosságban, kezelhetőségben, felszereltségben egyaránt mérföldkőnek számítanak, és ezt az előnyt nem lehet annyival eltudni, hogy a 1050-es háromhengeresnek milyen szép hangja van.

Ezért a Triumph-nál jelentős újításokra lehet számítani, amik első sorban az elektronikai csomagot érintik. Az előzetes hírek szerint a lökettérfogathoz nem nyúlnak, továbbra is marad az 1050 köbcenti, de a finomhangolásoknak köszönhetően számíthatunk némi teljesítménynövekedésre. Ez viszont csak a kötelező kör, amit minden faceliftnél meglépnek, az igazi felzárkózást a kipörgésgátlótól, az üzemmódkapcsolótól és a kulcsnélküli indítástól várják a fejlesztők.

Ezeket a frissítéseket a többi 1050-es Triumph is megkapja, így a közeljövőben a Tiger Sport és a Sprint GT is frissített elektronikai csomaggal érkezik majd.