Komolyan veszi a Harley az elektromos motort

2015.01.02. 11:02

Emlékeznek még a Harley elektromos motorjára, a LiveWire-re? Most már biztos, hogy nem egy sokkoló (szóvicc!) tanulmányt akartak, hanem egy valódi projektként kezelik a sokak szerint szentségtörésnek számító konstrukciót. Bizonyíték erre, hogy folyamatosan vesznek fel új alkalmazottakat az elektromos motorokat fejlesztő részlegre, most éppen műszaki mérnököt és gyártási projekvezető mérnököt keresnek.

Egyre nő a feszültség (hahahaha!) az új modell körül
Egyre nő a feszültség (hahahaha!) az új modell körül
Fotó: Harley-Davidson

Az amerikai gyártó HR-es kollégái nem titkolják, mire kell az új munkaerő, bele is írták az álláshirdetésbe, az új munkatársak a LiveWire projekten fognak dolgozni, hogy minél előbb az utcaképek része lehessen az elektromos Harley-Davidson.

Az extra mérnökök egyébként biztosan jól jönnek majd a cégnél, és akkor talán ők döntik el, hogy melyik beszállító alkatrésze kerüljön fel egy-egy modellre, nem a pénzügyi részleg könyvelői, és akkor elkerülhetőek lesznek az olyan kellemetlenségek, mint amibe most futott bele a Harley: 19 000 darab, 2011 és 2012 között gyártott Dyna és Softail modellt hívnak vissza. Az ok az első főfékhengerhez tartozó fitting üreges csavarjának korróziója, ami a fékfolyadék szivárgásához, extrém esetben balesethez is vezethet. Az érintett modellek tulajdonosait értesítették, a szükséges változtatásokat ingyen elvégzik a márkaszervizek.