Sok jóból jó sokat

2015.02.12. 10:20

A Superbike világbajnokság szabálymódosításai miatt sorban születnek az elképesztően erős szériamotorok – gondoljunk csak a Yamaha YZF-R1M-re – hiszen a versenysorozatban erősen megnyírbálták a motorok átalakítására szánt keretet, így a gyártók különböző kis sorozatban készülő, lényegében versenykész homologizációs modellekkel próbálnak az élmezőnyben maradni.

Az eladási adatok alapján az összes MV Agusta limitált kiadásnak tekinthető, ám az F4 RC még ebben a mezőnyben is különlegesnek számít majd – 12 millió forint körüli vételára erősen megszűri az érdeklődőket. A tudálékosok kedvéért egyébként legyen meg, hogy az RC nem a racing és a competition szavakat takarja, hanem a Reparto Corse rövidítése, ami magyarul nagyjából versenyrészleget jelent.

A magas árat a beépített csúcstechnika indokolja: az F4 blokkját alaposan átfésülték, áttervezték a hengerfejet, a hengereket, teljesen új főtengelyt és vezérműtengelyeket gyártottak hozzá, lefaragtak a dugattyúk súlyából, titán hajtókarokat szereltek be, és az egészet egy megnövelt üzemanyag-szállítású injektor látja el benzinnel. Mindez nem csak amolyan mert meg tudjuk csinálni bravúr, hanem szükséges fejlesztés volt, különben nem jött volna ki a 212 lóerő (ami egyébként kettővel több a korábban ígértnél) és a 175 kilogramm önsúly.

A beszállítókon sem spóroltak, a fékek a Brembotól, a futómű az Öhlinstől, a 4-2-1-2 rendszerű titán kipufogót pedig a Termignonitól szerzik be. De a motor többi része is csemege, karbon idomoktól kezdve a titán csavarokon át a magnézium alkatrészekig mindenhol a legjobbat használták.

Ja, és tudják mit keres 37-es szám a motoron? Ennyi világbajnoki cím tartozik eddig az MV Agustához.