Kavarodás a Yamahánál?

2015.02.17. 09:21

Nem mindennapi modellekkel készül az áprilisi, franciaországi dizájnfesztiválra a Yamaha. Saint-Étienne városában minden évben megtartják a Biennale Internationale Design elnevezésű rendezvényt, amelynek a japánok rendszeres szereplői. Idén a motorkerékpár- és a hangszergyártó részleg összefogásának eredményeit láthatják az érdeklődők.

A hangszerkészítők az MT-07-et vették alapul munkájukhoz, arra azonban nem könnyű ráismerni a képek alapján. Kerek lámpát és aprócska tankot kapott a streetfighter, a gumik pedig ballonosak, teli felnivel. A legmeghökkentőbb azonban nem ez lett, hanem az az ívelt vasalódeszkára emlékeztető valami, amit ülés gyanánt szereltek fel. Ezzel az volt a gyártó koncepciója, hogy kiveszi a műszereket a motoros látóteréből, hogy jobban átadhassa magát a motorozás élményének. Ezzel az üléspozícióval az mondjuk nem lenne egyszerű. Ahogyan nem az a motor neve sem: √. Igen: Gyök.

Itt persze nem álltak meg. Összerakták ugyanis a O±O-t is. Ez egy olyan kerékpár, amelyet elektromos üzemben is használhatunk. Akkumulátorát egy speciális állványra téve tölthetjük fel, csak éppen közben tekernünk is kell. Ha ehhez nem fűlik a fogunk, azért hagyományos bringaként még mindig közlekedhetünk vele.

Nem tétlenkedtek természetesen a motorgyártó részleg munkatársai sem. Ők két hangszerrel vették ki a részüket a közös munkából. Kört formázó, kétszemélyes marimbájuk közepére motorkerékpár-nyerget szereltek – ezt az alkotást a Szelek Istene után Fujinnak nevezték el. A gömb alakú dobfelszerelés pedig a Villámok Istene után lett Raijin.

Attól nyilván nem kell tartani, hogy ezeket az – egyébként igen ötletes – agymenéseket sorozatgyártásba engedik. Viszont egész jó példát kaptunk arra, miért is jó, ha a Yamaha külön-külön a világ élvonalához tartozó részlegei távol tartják magukat egymástól.