Pályára engedik a Yamaha csúcsgépét

2015.02.18. 09:08 Módosítva: 2015.02.18. 09:09

Amikor a Yamaha az őszi EICMA szalonon bemutatta legújabb R1-esét, rögtön kétféle változattal rukkolt elő. Az önmagában is brutális alapkivitel mellett leleplezték az R1M-et is, amely kimondottan pályázásra hangolt Öhlins versenyfutóművet kapott, és a köridők elemzéséhez hasznos CCU-val is ellátták. Azt már akkor sejteni lehetett, hogy az M-es változat különböző versenysorozatokban is keresett lehet.

A Nemzetközi Motorkerékpáros Szövetség (FIM) most meg is adta a homologizációt a Yamahának – de nemcsak az R1M-re, hanem az alap R1-esre is. Ez azt jelenti, hogy ezeket a gépeket a Superbike és a Superstock 1000 sorozatban is használhatják majd. Persze a FIM nemcsak a japánok gépeiről döntött, hanem még további sportmotorok homologizációjáról is határozott.

Így felkerült a listára az Aprilia RSV4-esének RR és RF változata – Sylvain Guintoli éppen egy olasz gép nyergében nyerte meg a tavalyi Superbike-vébét. Szintén használható lesz a versenypályákon a Ducati 1199 Panigale R, valamint a BMW S 1000 RR is, a 2015-ös MV Agusta F4 RR-en azonban még további módosításokat kell végeznie a gyártónak az elfogadáshoz.