A japánok rákattantak a BMW-kre

2015.04.30. 10:29

Az utóbbi időszakban több japán motorépítőt is megihlettek a BMW-k. Tavaly éppen a jubileumi R nineT köré szerveztek versenyt a távol-keleti országban, amelyen igen érdekes, színvonalas alkotások születtek. Most azonban továbbléptek, és belevágtak az Ignite Straight Six elnevezésű projektbe.

Ezúttal a K 1600 GTL-t vették kezelésbe, méghozzá ketten is. A Ken's Factory vezetője, Kenji Nagai és a Hot-Dock Custom-Cycles műhelyét irányító Keiji Kawakita egymástól függetlenül, két teljesen más stílusú gépet építettek a bajorok hathengeres, hajószerű túragépének alapjaira.

A blokk és a váz mindkét épített motornál érintetlen maradt, Keiji Kawakita pedig az első Duolever felfüggesztést is meghagyta Juggernaut nevű gépén. Ezen kívül persze nála is minden teljesen egyedi készítésű, míg Kenji Nagai az első villát is lecserélte a Ken's Factory Special névre keresztelt motoron.

Nagai azt mondja, eredetileg bagger formában gondolkodott, de aztán úgy érezte, az nem jelentene markáns különbséget az alap K 1600 GTL-hez képest. Végül aztán a hathengeres blokkot kihangsúlyozva, alumíniumból készültalkatrészek felhasználásával egy alacsony ülésmagasságú, digger stílusú motorkerékpárt faragott a BMW-ből.

Kawakita ezzel szemben a vagányságra helyezte a hangsúlyt, és akár Mad Max alá is bátran odatolhatná a Juggernautot. Meztelen gépe oldalán a műszerek is szokatlan helyet kaptak. Ő egyébként a munka befejeztével meg is fogalmazta a motorépítők egyik leggyakoribb problémáját: nem volt egészen biztos abban, hogy ez már a végleges állapot.

A BMW egyébként elégedetten fogadta a két átépített K 1600 GTL-t, és attól sem zárkóznak el, hogy a közeljövőben további modelleket adjanak a japán motorépítő mesterek kezébe.