2015.05.23. 14:35

A Comói-tó partján megrendezett Concorso d'Eleganza Villa d'Este igen stílusos rendezvény ahhoz, hogy a prémiummárkák ott mutassák be különleges újdonságaikat. Pontosan így gondolták ezt a BMW-nél is, amikor úgy döntöttek, leleplezik Concept 101 névre keresztelt luxus-motorkerékpárjukat.

A tervezés folyamatába a bajorok ismét bevonták a Roland Sands Design motorépítő műhelyt. Velük már korábban is együttműködtek, Roland Sands munkája volt többek közt a Concept Ninety, amelyből végül a BMW Motorrad kilencvenéves jubileumára elkészült az R nineT. A német gyártó dizájnrészlegének vezetője, Edgar Heinrich szerint korábban ők maguk sem vettek részt hasonló túramotor-koncepció megalkotásában, mint amilyen a Concept 101.

Az alapokat a jól ismert K 1600 adta, amely GT és GTL változatban is megtalálható a bajor palettán. A blokk tehát maradt az 1649 köbcentis sorhatos, amely az említett két modellben 160 lóerős teljesítmény és 175 newtonméteres nyomaték leadására képes. Az elnevezés is innen származik egyébként, ugyanis az 1649 köbcenti átszámítva 101 köbhüvelyknek felel meg. És hogy ez miért fontos? Az újdonságot elsősorban az amerikai piacra szánják, ahol az országutak és autópályák cirkálója lehetne.

A BMW sajtóanyaga szerint további jelentősége is van ennek a számnak. A 101-es számú országút szomszédságában, a Newbury Parkban működik a BMW leányvállalata, a Designworks, ahol a tanulmány megépült. Itt igyekeztek a bagger stílushoz igazodni, a minőséget tekintve pedig a legmagasabb színvonalon dolgozni. A legmagasabb pont a fejidom, hátrafelé haladva pedig cseppformát öltve szűkül össze a sziluett.

Ami az anyaghasználatot illeti, az ezüstös fényezést szálcsiszolt alumínium, szénszálas műanyag és fabetétek díszítik, ezzel a bajorok még inkább luxusjelleget próbáltak adni a Concept 101-nek. Az ülések széle fekete finombőrözést kapott, az ülőfelület szintén fekete, de lyuggatott – mindezt barna cérnával öltötték össze.

Részletese adattáblát egyelőre nem hozott nyilvánosságra a BMW, és azt sem tudni, mikor juthat el a sorozatgyártásig a koncepció. Az előző évek során – és például az R nineT kapcsán – szerzett tapasztalatok alapján azonban az sem kizárt, hogy az egyik nagy őszi motorkiállításon már láthatjuk is a végleges változatot. Bár elsősorban az Egyesült Államokban számítanak sikerre, talán joggal feltételezhetjük, hogy globális modell lesz belőle. Bizonyára elég borsos áron.