Masszívan pornó lett az átépített Yamaha

2015.05.26. 16:28

A Yamaha keményen pörgeti a Yard Built programját, ami arról szól, hogy különböző motorépítőket kérnek fel, hogy dolgozzanak át saját ízlésük szerint egy-egy modellt. Ezúttal a portugál roCkS!bikes-ra és az új Yamaha XJR1300-ra került a sor.

A Yamaha CS_06 Dissident névre keresztelt motor elég durván adja az ívet: erősen benne van a hetvenes évek, tisztán felismerhető benne az XJR széria, mégis modern – ráadásul ami szinte hihetetlen, de sehol nem vágtak bele a motorba, tehát szükség esetén visszalakítható lenne gyárira.

A kézzel készült ülésidom és a tank egy egységet alkot, amihez café raceres fejifomot párosítottak – mindkettő retró fényezést kapott. Ez akár önmagában is elvinné a műsort a hátán, de az építők nem érték be ennyivel. Az LSL-től származó csutkakormányra ISR fék és kuplung került – ezek méregdrága, minden milliméterében állítható, CNC-mart cuccok, amikhez Hell Performance fémfonatos csövek csatlakoznak. Az első féktárcsák átmérőjét jelentősen megnövelték, amikbe szintén az ISR által szállított, elmebetegségbe hajló, egyenként hatdugattyús nyergek harapnak.

A klasszikus külsőhöz elsőre stílusidegennek tűnik a digitális high tech műszerfal és a kormányvégbe intergrált LED-es irányjelző, de jobban megnézve nagyon is kiadja – a jó motorépítőknek ennyi merészséget válalniuk kell. Szokatlan megoldás az üvegből készült oldaldeknik, míg a Kineo önbeállítós küllős kereke már inkább közhely, hiába méregdrága, az építők mostanában nagyon szívesen alkalmazzák ezeket a modern, belső nélküli abroncsok hordására is alkalmas felniket.