Krosszos frissítések a Hondánál

2015.06.14. 12:42

Két krosszmotorját is felfrissítette erre a szezonra a Honda. A japánok a CRF250R-hez és a CRF450R-hez nyúltak hozzá, a mérnökök pedig a Honda Racing Corporation versenycsapatainak tapasztalatait is felhasználták a fejlesztésekhez.

A kisebbik, 250-es krosszgépnél a blokk finomítására helyezték a hangsúlyt. Átdolgozták a hengerfejet, a dugattyút és a hajtókart is. Azt ígérik, ezekkel a módosításokkal magasabb fordulatszám-tartományban kedvezőbb lesz a teljesítmény leadása, ugyanakkor alacsony fordulaton is nyomatékos marad a motor. Újragondolták a kipufogódobokat és a légszűrőházat is. A ráncfelvarrott CRF250R így 11500-nál adja le 39,9 lovas teljesítményét, míg a 27,1 newtonméteres csúcsnyomaték kilencezernél jelentkezik.

Áthangolták továbbá a futóművet is – mind az első villa, mind pedig a hátsó rugóstag változott egy kicsit. A gyáriak szerint így jobb tapadásra és közvetlenebb reakciókra számíthat a motoros.

A 450-esnél nem a blokkra, hanem a futóműre helyezték a nagyobb hangsúlyt. Elöl 48 milliméteres, fejreállított KYB villa kapott helyet, a teleszkópok hosszabbak lettek, a külső cső vastagabb, de a rugóút nem változott. Szintén új fejlesztés a hátsó KYB központi rugóstag. Összességében kezesebb gépet ígérnek a japánok. A blokk tavaly már megújult, a következő modellévre így azon már nem módosítottak.