Újra felpörög a hathengeres

2015.06.15. 14:20

Az elmúlt tíz év egyik legszebb történetének indult a Horex, de nem tudta elkerülni a sorsot, amit a feltámasztott márkák bejártak - két kivétel van: a Triumph és az Indian, az egyik a csodával határos módon hatalmas siker lett, a másik mögött pedig egy iszonyatos méretű, tőkeerős konszern áll. A Horex viszont szinte a semmiből jött, és igen bátor módon teljesen egyedi műszaki megoldásokra támaszkodott - saját fejlesztésű, 1200 köbcentis, VR elrendezésű hathengeres motort kapott, ráadásul sokáig úgy volt, hogy kompresszor is lesz rajta. VR elrendezés egyfajta átmenet a soros és a V motorok között, autóban a VW kísérletezett hasonlóval.

Tehát a befektetők összeszedték a pénzt, elkezdték a gyártást, de a legendás Horex márkanév legfeljebb Németországban jelent valamit az embereknek, másrészt a kész mű is elég visszafogott lett (rossz nyelvek szerint semmilyen a külseje). Tehát egy ismeretlen, nem feltűnő motorért kevesen akartak bő 7-8 millió forintot fizetni, így a vállalkozás megbukott.

Most viszont befutott a második esély, és a 3C Carbon Group AG felvásárolta a maradékokat, és újraindították a gyártást. A váz, a futómű és a motor változatlan marad, de új lett segédváz, az ülés és a kipufogórendszer - legalábbis a frissen kikerült skiccek alapján erre következtethetünk.

Mivel a Horex új tulajdonosa egy szénszál-specialista cég, nem kizárt, hogy ahol lehet, karbonszálas műanyagokat használnak, amitől könnyebb is lesz a VR6. Tömegmodell továbbra sem lesz belőle, pláne úgy, hogy az eredeti 25 000 eurós (7,5 millió forint) árnál drágábban fogják kínálni.

Félő, hogy ez a második nekifutás sem fogja messzire vinni a Horexet, sok hasonlót láttunk már, ami ígéretesebben is indult, de komplett modellpalettával is sikerült csődbe zuhanni, majd többszöri próbálkozásra sem jött össze a talpraállás - jó példa erre a Moto Morini, hogy csak a legismertebbet említsem.