Hogyan csinálj túramotort egy sportgépből?

2015.09.03. 12:11

Sport és Túra csomagot is kínál a 899 Panigalékhoz a Ducati. Eget rengető újításokra és igazán forradalmi extrákra persze nem kell gondolni, de egyik-másik kiegészítő egész hasznos tud lenni.

A 899 Panigale alapvetően egy sportmotor, így a Sport csomag első hallásra nem is ördögtől való. Főleg úgy, hogy a súlycsökkentésre próbáltak rámenni az olaszok. Ehhez pedig szénszálas műanyag és alumínium elemeket használtak. Így lett például karbonszálas a gyújtáskapcsolónál található borítás, de a hátsó rugóstaghoz és az utas lábtartójánál található bokavédőhöz is ezt az anyagot használták fel. Alumíniumra pedig többek közt a tanksapkát cserélték.

Arról nem szólnak a hírek, hogy ezekkel a módosításokkal pontosan mennyit tudtak lefaragni a Panigale tömegéből. Vélhetően azért nem súlyos kilogrammokról van szó, de legalább a megjelenésen is javítottak egy picit.

A típust nem elsősorban azok veszik, akik világkörüli túrára indulnának. Ha valaki mégis hosszabb utakra vállalkozik vele, mostantól rendelhet Túra csomagot. Mivel a gyáriak arra is gondoltak, hogy a túrázók nem feltétlenül a világ legjobb minőségű útjait használják, így hűtővédő is került a 899-esre. Túra közben elég rosszul tud esni, ha az embert megfosztják motorjától a tolvajok, így riasztóval kombinált lopásgátló is került az extrák közé. A csomagoknak pedig tizenkét literes, mágneses tanktáskával lesz több helyük.

A Ducati ezeken kívül is számos más kiegészítőt kínál a Panigalékhoz, árakat egyelőre nem közöltek.