Nem csak a kanyar előtt lesz féknyom

2015.09.18. 16:27

A Husqvarna 2015-ben mutatta be az FS 450 szupermotót, ami - tekintve, hogy csak zárt pályára alkalmas versenygép - kizárólag a hobbipályázók és a versenyzők körében számíthatott sikerre. A motor a KTM 450 SX alapjaira épült, és mivel az osztrákok krosszmotorja megújul 2016-ra, a Husqvarnánál is átvették az újítások jelentős részét.

Az új, jövőre piacra kerülő FS 450-nél belenyúltak a vázba, a blokkba, a segédvázba, és ahol lehetett, ledobták róla a felesleges kilókat. Ennek megfelelően tervezték át a króm-molibdén ötvözet bölcsővázat, amitől precízebben irányítható vált, illetve sikerült 380 grammot lekaparni róla.

A segédváz ezentúl műanyagból készül, aminek a szövetszerkezetébe 30% szénszál került, így további 1,4 kilót spóroltak meg, míg az öntött alumínium lengővilla 250 grammal könnyebb a 2015-ös modellénél.

A 450 köbcentis egyhengeres 63 lóerős teljesítményével nem csak erősebb, de kompaktabb is lett, 23 mm-rel rövidebb és kesekenyebb, illetve 9 mm-rel laposabb, miközben mindössze 27,8 kilót nyom, ami 1,8-cal kevesebb, mint a kifutó szériáé. Ebből 350 grammot kapásból a hengerfejen találtak, és az átpozicionált főtengelyen is sikerült 10%-ot nyerni.

A zúzdás blokkhoz ötgangos váltó és egy spéci csúszókuplung tartozik, amivel sokkal pontosabban lehet összehozni a szupermotós csúsztatásokat, a működtetéshez szükséges hidraulikus rendszert pedig a Magurától vásárolták.

Az új szupergyors és pillekönnyű Keihin motorvezérlőnél is nagyobb újdonság a kormányra szerelt üzemmódkapcsoló, amivel a rajtprogram is aktiválható - olyankor az elektronika felügyeli a hátsó kerék túlpörgését, így mindenkit magunk mögött hagyva fordulhatunk ár az első kanyarra.