Így olcsósítja a Yamaha az R1-et

2015.10.07. 17:00

A Yamaha YZF-R1S-re lehetett számítani, hiszen már korábban levédette a japán cég a nevet. Akkor egyfajta hergelt sportmodellt sejtettünk, ami az alap R1 és a csúcs pálya kivitel R1M közé ékelődött volna be. Ezzel szemben az R1S valójában egy olcsóbb R1 lesz.

Na de mit lehet visszavágni az R1-ből? Vélhetően acél kipufogót építenek alá a drága titánötvözet helyett, olcsóbb, öntött alumínium felniket tesznek rá, a blokkból elhagyják a magnézium elemeket - ezzel nagyjából négy kilót hízik az R1S, illetve kihagyják belőle a gyorsváltót. A nagyon jól működő, a piac egyik legjobb kipörgésgátlóját viszont nem bántják, az az S változathoz is ugyanúgy jár.

Nehéz megmondani, hogy itthon mennyivel lesz olcsóbb a 2016-ban érkező modell, némi támpontot viszont adhat az amerikai árazás, az alapján nagyjából fél millió forinttal kérnek majd érte kevesebbet.