Ezekben a Hondákban ott van az X

2015.10.26. 10:06

Négy jelenlegi modelljét is gatyába rázza a következő évre a Honda. A japánok az NC750X-et, a CB500X-et, a VFR1200X Crosstourert és a VFR800X Crossrunnert faragják át egy kicsit 2016-ra.

A legkomolyabb változások talán az NC750X-et érintik, a kéthengeres túraenduró két esztendő után újul meg. Az idomzatot teljesen átdolgozták, ezzel a gyáriak megfogalmazása szerint még kalandmotorosabb lett. Az első fényszóró és a hátsó lámpa egyaránt ledes, a szélvédőn pedig hetven millimétert emeltek a komfortosabb motorozás érdekében.

Ami a műszaki oldalt illeti: a duplakuplungos automata váltó S üzemmódja kapott három alapprogramot, amelyek segítenek az időjáráshoz, az útviszonyokhoz és a pilóta stílusához állítani a motor viselkedését. Előre új Showa teleszkóp került, itt állítható a húzó- és nyomófokozati csillapítás, hátul pedig szabályozható a rugóstag előfeszítése. A kipufogódobot kisebb, kompaktabb darabra cserélték.

Az A2-es európai jogosítványkategóriához is passzoló CB500X-en kevesebb módosítást hajtottak végre a japánok. Tíz centit emeltek a szélvédőplexin, és itt is ledesek lettek a lámpák. A váltó kapcsolási érzetén javítottak, és egy kissé átfaragták a fékkart és a felfüggesztést is.

A VFR1200X Crosstourer ugyancsak kapott egy új szélvédőt, amely kézzel pontosan beállítható a kívánt magasságra. A DCT váltó az NC750X-hez hasonlóan megkapta a három alapprogramot S módban, ez pedig kiegészült az elektronika dőlésszög-figyelő funkciójával is. Utóbbi az emelkedőhöz vagy éppen lejtőhöz igazítja a váltó működését.

A negyedik újdonságnál, a VFR800X Crossrunnernél egészen visszafogottan fogalmaznak a gyáriak. A sajtóközleményben mindössze annyit tüntetnek fel, hogy ez a modell is megkapta a crossover Hondák új, modernebb arculatát. Ez nyilván apróbb módosításokat és új fényezéseket jelenthet a gyakorlatban.