Ilyen egy igazi motorépítő

2015.11.04. 20:42

Már egy ideje figyelemmel követem Kevin DeShazer elmebeteg motorjának fejlődését. Az egész klasszikus garázsprojektnek indult, DeShazer amúgy is szeret a fészerben barkácsolni, csak az átlag háztáji alumíniumbúbozóknál nagyobbat vállalt. Egészen pontosan egy 2400 köbcentis három hengeres csillagmotort, és a hozzá tartozó motorkerékpárt.

A blokk saját tervezésű, a hengereket egy Continental 0-360 repülőgépmotorról bizniszelte el, a főtengely és a váltó egy Moto Guzziból származik, a vezérlés, a gyújtás és még egy halom elem pedig különböző Harley-Davidsonokból jött össze.

Amikor elkészült és működőképesnek bizonyult a blokk, már csak a motort kellett köré tervezni. A lefelé álló henger miatt ez közel sem egyszerű, előre sejteni lehetett, hogy a végeredmény inkább érdekes lesz, mint szép. Most elkészült, és minden várakozást felülmúlóan ocsmány lett - ebben az esetben viszont ez elnézhető, hiszen nagyjából mindent alá kellett rendelni a blokk koncepciójának.

A szokatlanul ormótlan csillag-elrendezés miatt szinte mindent kézi munkával kellett legyártani hozzá, és ha valahol megakadt az ihlet, nem volt elég átpörgetni egy-két katalógust a megoldáshoz. A kipufogórendszer például eléggé kis szériás lett, illetve nagyjából minden úgy néz ki, mint egy kezdeti stádiumban lévő találmány. Kevint ez nyilvánvalóan nem zavarta, hiszen ő nem abban az értelemben motorépítő, ahogyan a többség használni szereti a kifejezést.

Viszont kerékpár működik, használható, és nem nagyon kell félnie, hogy akárcsak egy hasonló motor is beparkol mellé. Külön poén a blokkon a szériaszámot jelző plakett: 001.

Friss: olvasónk, Norbert kitúrta ezt a remek videót, amin hallható a motor hangja is.