Visszatér a Bimota a Ducatihoz

2015.11.11. 15:44

Az elmebeteg első futóművek rajongóinak régóta fétise a Bimota Tesi 3D. A függőcsapszeges első felfüggesztés zseniálisan néz ki, állítólag jól is működik, de méregdrágává teszi a különleges motort. Most leporolják a kicsit magára hagyott koncepciót, és az EICMA-n bemutatják a Tesi 3D RaceCafét, amikről senki nem találná ki magától, hogy mi: café raceres elemekkel szórták meg az alap Tesit.

A café racerség kötelező gyakorlatának számító kerek lámpán kívül a fő változás maga a blokk, hiszen az eredeti Tesi 3D-ben lévő 1078 köbcentis motort már nem gyártják, helyére ezért a Scrambler 803 köbcentis kéthengeresét építik.

Nehéz megmondani egyébként, hogy mi lesz a Bimota sorsa: nemrég eladták egy svájci befektetőnek, aki megpróbálja életképesre pofozni az apró olasz gyárat, talán ennek a folyamatnak az első lépése, hogy kicsit rámennek a hipsterekre egy café racerrel. Az viszont tudható, hogy visszatérnek a Ducati műszaki alapokhoz - pedig legutóbb a Bimota BB3-ba még az aktuális legjobb soros négyhengerest, az S 1000 RR blokkját építették, de nem lett nagy siker belőle, sem megbízható, sem különösebben szép nem lett.

Talán ezt a csorbát próbálják kijavítani a másik újdonságukkal, amit egyelőre csak Bimota Impetonak hívnak, és DB9 Brividót váltja majd - tehát egy hyper-naked lesz, amibe a Testastretta 11 ° DS blokkot építik, dupla gyújtással, 162 lóerővel.

A fejlődés jegyében bevezetik a motorjaikba az elektronikákat, ABS mellett elektronikus gázkar és kipörgésgátló szolgálja a vezetőt, illetve rendelhető lesz egy Bimota Experience Kit is, amivel a vázat és a lengővillát szénszálas csövekből készültre cserélhetjük - ez már így is nagyon jól hangzik, az igazi mániákusoknak viszont természetesen a Bimota SuperCharger Kit is kötelező tartozék, ami nem mást jelent, mint egy kompresszoros hergelést az amúgy sem vérszegény gépnek - feltöltővel vélhetően 192 lóerőt tud majd, mint a Bimota VLX.