Egy Multistrada, ami mindenhol elmegy?

2015.11.16. 00:00 Módosítva: 2015.11.16. 20:22

A Ducati egy minden új modellt áttekintő sajtótájékoztatóval kezdte az idei milánói EICMA motorkiállítást. Claudio Domenicali vezérigazgató két Multistradát is megmutatott a közönségnek: az 1200 Endurót és az 1200 Pikes Peaket.

A kettő közül mindenképpen az Enduro számít érdekesebbnek. Annál is inkább, hiszen úgy konferálták fel, mint egy sosemvolt újdonságot. Ebben a műfajban Domenicali szerint mindeddig nem volt alternatívájuk az olaszoknak, most viszont végre bármilyen terepre nyugodt szívvel engedhetik a Multistradásokat.

De hogy ez miben is más, mint az alapgép, vagy éppen az 1200 S? A hangsúly elsősorban valóban a terepképességekre fektették. Ez azt jelenti, hogy a szabad hasmagasságon 31 millimétert emeltek, így ez 205 milliméter lett. A többi Multistradára jellemző 170 mm-es rugóutat megnövelték kétszázra. Mondhatni járulékosan megnőtt ezzel az ülésmagasság is, amely az Enduro esetében 870 millimétert jelent. Ez ugyan nem állítható, de igény szerint 850 vagy 890 mm-es nyereggel is kérhető.

Az üzemanyagtankot húszról harminc literesre növelték, ezzel igyekeznek elkerülni azt, hogy a földutakra csábított motoros naftája menet közben, a semmi közepén fogyjon ki. Így a gyáriak szerint 450 kilométerre elegendő egy tank benzin. A sár, a kavicsok és a por elleni védelmet javították, a módosítások miatt azonban kicsivel nehezebb is lett az Enduro, mint a többi Multistrada. Ez számszerűsítve 254 kilogrammot jelent menetkészen, kilencven százalékra tankolva.

Van viszont egy sor olyan műszaki jellemző, ami nem változott. Ezek közé tartozik az 1198 köbcentis Testastretta DVT motorblokk, a maga 160 lóerejével és 136 newtonméteres csúcsnyomatékával. Az első villa ugyanúgy 48 milliméteres Sachs, mint az alapnál és az S-nél, a hátsó felfüggesztés alkatrészeit szintén a Sachs szállította. Míg a hátsó kerék 17 colos, addig előre 19-est szereltek, ez különbözik a modellcsalád többi tagjától. Elöl két 320 mm-es Brembo féktárcsát találunk, hátul egy darab 265-öset. A kiegészítők Sport, Túra, Enduró és Városi csomag szerint változnak.

A másik új Multistrada 2016-ra a Pikes Peak, amely a legendás hegyi felfutóverseny után kapta nevét. Bár a sajtótájékoztatón még arról volt szó, hogy az S-kivitelnél ez mintegy négy kilogrammal könnyebb lett, az időközben kiadott gyári adattáblán már hajszálpontosan megegyező számokat láthatunk. Ami viszont tényleg változott, az a futómű. A Sachs helyett az Öhlins a beszállító, a villa elöl 50 milliméteres, hátra pedig TTX36-os egység került, valamint egykarú alumínium lengőkar. Különlegességet ezen kívül a Pikes Peak-festés jelent.