Megjött a retrósított MT-09

2015.11.17. 10:33

A Yamaha az utóbbi időben nagyon tolja a custom, vagy customnak tűnő, de sorozatgyártású motorokhoz kapcsolódó projekteket. Ezek közé tartozik a Fasters Sons filozófia is, amely lényegében a régi modellek tiszteletét, azokhoz való visszanyúlást és az újítások felé való nyitottságot ötvözi – legalábbis valami ilyesmiről beszélnek a gyáriak. Ennek a jegyében született meg például az az XSR700 is, amelyet néhány napja teszteltünk.

Éppen ezt a sormintát folytatja az XSR900 is, amely az MT-09-cel közös alapokra épül. A gyémánt alakú acélváz megmaradt, a futómű is olyan szinten változatlan, hogy a rugóút is azonos a két modellben. A fékekhez ugyancsak nem nyúltak, így előre két 298 milliméteres, hátra pedig egy 245-ös tárcsát szereltek. A blokkot is átemelték, így tehát az XSR900-ban is egy 847 köbcentiméteres sorhármas dolgozik. A 115 lóerős teljesítményt tízezernél adja le, a 87,5 newtonméteres csúcsnyomaték 8500-nál jelentkezik.

Ez a modell persze nem is az izgalmas, forradalmi technikai újításokról szól, hanem a stílusról. Ebből a szempontból pedig sok a hasonlóság az egy mérettel kisebb XSR700-zal. A yamahások közleménye szerint igyekeztek minimálisra csökkenteni a műanyagok használatát. Helyette inkább ahol lehetett, minőségibb anyagokkal dolgoztak. Fényezésből háromfélét lehet majd választani: a hatvanadik évfordulós sárga-feketét, valamint matt szürkét és Rock Slate-nek keresztelt kéket.

Az ígéretek szerint pedig a testreszabhatóságra is nagy hangsúlyt fektetnek, ebben a műfajban nagyon fontosnak tartják ezt a tényezőt. Magyarul egy vaskos katalógusból lehet majd kiválasztani azokat a kiegészítőket, amelyek leginkább passzolnak a motoros egyéniségéhez, stílusához.