A Yamahának a maximum sem elég

2015.11.19. 13:27

A Yamaha kínálatában lassan már tizenöt esztendeje szerepel a T-Max. Ennyi idő alatt nyilván több ráncfelvarrásra és módosításra is szükség volt már. 2016-ra két különmodellel készültek belőle.

Az egyik ilyen a Lux Max, amelyben a Lux szó nem a fényre, hanem a luxusra utal. Bár technikailag mit sem változtattak az alapmodellhez képest, a külsőn kicsit csinosítottak. A fényezés a Nimbus Grey nevet viseli, egyébként meg szürke. További módosítás az alumínium lábtartóborítás és a dizájnülés. A T-Max másik különleges változata az Iron Max, amelynek felnijeit aranyszínűre fújták, csakúgy mint a logót. A lábtartó trepnin és az ülésen itt is módosítottak.

A Tricityt szintén kezelésbe vette kicsit a Yamaha. A sajtóanyagban persze a háromkerekű robogó előnyeit hosszan taglalva kitérnek a kedvező fogyasztásra és a jó manőverezhetőségre. Megemlítik azt a stabilitás- és biztonságérzetet, amit a két első kerék biztosít. A tényekre támaszkodva viszont azt állapíthatjuk meg, hogy 2016-ra csupán egy fényezéssel lett gazdagabb a modell. Ez pedig nem más, mint a Velvet White.

Szintén elvitték a milánói motorszalonra az N-Maxot. Ez a modell még egészen új, idén márciusban próbálhattuk ki először, így tehát egyáltalán nem lehet jogos elvárás az, hogy máris számottevő frissítéseket hajtsanak végre rajta. Ezt nem is tették, csupán azért állították ki az EICMA-n, hogy az évközi bemutató ellenére egy nagy motorszalonon is szerepeljen a gép.

A 125-ös és a 150-es Xenter sem újdonság már a japánok modellpalettáján, de itt is szükségét érezték egy új fényezés bevezetésének. Ez nem más, mint (dobpergés) a szürke egyik árnyalata. Fantázianeve a Silky Grey.

A Yamaha tehát mutatott is újdonságot robogók területén az EICMA-n, meg nem is. Mielőtt viszont ezt a szemükre hánynánk, nézzünk szét náluk nagymotor fronton, mert ott most is igen meggyőzőek.