Disznó gépbe került a Victory legerősebb blokkja

2015.11.21. 07:56

Sokan még biztosan egész élénken emlékeznek a Victory Project 156 nevű gépére, amellyel a Pikes Peak-i hegyi felfutónak vágtak neki az amerikaiak. Roland Sands és kollégái először az egyedi V2-es blokkot készítették el a versenymotorhoz, aztán nem sokkal később teljes lett a kép. A nagy showműsor viszont végül balul sült el, hiszen a motorral hiába ment az első szakaszon nagyon jól Don Canet, a második etapon csúnyán eldobta azt.

A sztori itt nem ért véget, a milánói EICMA-ra ugyanis annak a blokknak a sorozatgyártásra szánt változatával készült a Victory. De mivel egy szál motorblokkal elég ciki lett volna elutazni egy ilyen kaliberű kiállításra, rittyentettek köré egy egészen formás motorkerékpárt is, amely az Ignition nevet kapta a keresztségben, és jelenleg tanulmány státuszban van.

A koncepciót Urs Erbacher svájci motorépítő hozta össze. Elsőre talán furcsa, hogy miért Európában talált partnert magának a Victory, de ezt is megmagyarázták. Tudták ugyanis, hogy az Egyesült Államokban is izgalmas gépek készülhetnének, de mégis arra voltak kíváncsiak, hogy egy európai szakember mennyire tudja felkelteni az EICMA közönségének figyelmét. Elsőre talán furcsa és megosztó is lett az Ignition, sokan ugyanis nem pont egy újabb cruisert szerettek volna látni az amerikai márkától.

Kicsit az adatok közé pillantva azt látjuk, hogy Erbacher az első futóműbe ötven milliméteres villát választott – a szebb napokat megélt Marzocchitól -, a rugóút itt 120 milliméter. Hátul viszont egészen keveset rugózhatunk, mindössze 76 millimétert enged meg az Öhlins felfüggesztés. A fékrendszer Brembo monobloc rendszerű, elöl két, hátul egy tárcsával. A kipufogó és a lámpák a svájci építő saját munkái.

A gyáriak annyit még hozzátettek, hogy az Ignition koncepció egy sorozatgyártású motorkerékpárnak készíti elő a terepet. Azt viszont egyelőre nem tudni, hogy mikor mutatják be a végleges változatot.