Biztosan jó motor, csak a kutya nem fogja megvenni

2015.11.27. 12:54

Elég szigorú külsejű polgári raligépet mutatott be a portugál AJP. Eddig könnyű endurók és szupermotók adták a kínálatot, 125, 240 és 250 köbcentivel, a PR7-nek keresztelt modell viszont már 600-as egyhengeressel érkezik.

A PR7 tanulmányt egy éve turnéztatták meg a kölni motorkiállításon, és az eltelt idő alatt elég sok változáson ment keresztül. Tavaly például még egy 658 köbcentis Minarelli blokk volt a vázban, szériagyártásba viszont a 600-as két vezérműtengelyes SWM blokkal ment. Változott az első villa is, eredetileg Marzocchi-t álmodtak bele, de a gyár csődje után Sachs-ra váltottak, valamint a központi rugóstagot is a német gyártótól szerzik be.

A futómű minden paraméterében állítható, a rugút elöl-hátul 300 mm, az első féktárcsa 300, a hátsó 240 mm átmérőjű - ezek alapján az adatok alapján akár versenygépre is tippelhetnénk, és a 165 kilós menetkész tömeggel sincs miért szégyenkezni.

A motor tankja 17 literes, így hosszabb kalandtúrákra is alkalmas, ráadásul viszonylag komfortos is - a gyártó szerint a túraendurók és a komoly offroad motorok keresztezésének felel meg.

Bár az eddigiek jól hangzanak, akad néhány apróság, ami miatt nem lesz világsláger az AJP PR7: egyrészt a márkát elég kevesen ismerik, viszonylag kevés helyen lesz kapható - az angliai forgalmazás például jövő szeptemberben indul, illetve az ára is elég borsos, 7000 angol font lesz, ami körülbelül 3,1 millió forint aktuális középárfolyamon számolva - ennyiért pedig újonnan KTM 690 Enduro R-t is lehet venni, és még marad némi pénz az extrákra is.