A café racer halott? Ugyan már...

2015.12.07. 16:47

A Yamaha mostanában eléggé rajta van az átépítéseken, sorban rendeli meg különböző műhelyektől a kiállítási darabokat, ezt hívják Yard Built Projektnek Yamaháéknál. Ezek közül pedig egyik-másik aztán ihletet ad egy-egy szériamodellhez, így született az XJR1300 Racer, az XV950 Racer, az XSR700 és az XSR900.

Ahogyan az új XSR-ekből látható, a Yamahánál idén nem a mindenhol tukmált scrambler (ami a 60-as évek endurója), hanem a tracker (döngölt agyagpályára tervezett versenygép) és a café racer a sláger, ezért a párizsi autószalonon kiállított VMAX-ot is ezek szellemében építették át.

A munkával a portugál it roCkS!bikes-t bízták meg, és ez most kivéltelesen nem gépelési hiba, tényleg így hívják őket. A CS-07 Gasoline csak külsőségeiben tér el az alapul szolgáló VMAX-tól, így az 1700 köbcentis V4-ese továbbra is 200 lóerős - nem mintha ez a teljesítmény bárhol is kevés lenne.

Az ülés, a tank és a burkolatok egyedileg és alumíniumból készültek, a fényezés és a küllős kerekek pedig a kora hetvenes éveket idézik. Akkorát mondjuk nem üt, mint a Liberty Yam építette V-Speed Café Dragster, de nehéz elképzelni, hogy ne lenne rá kereslet - valószínűleg a japán gyártó ezekkel szondázza a piacot, mielőtt bemutat egy speciális VMAX kiadást.