Főleg flex és kalapács kellett hozzá

2016.01.18. 16:00

A Yamaha évek óta pörgeti a Yard Built projektet, ami a következő recept alapján készül:

1. Első lépésként kiszemelnek egy ígéretes motorépítőt
2. A kezébe adják az egyik modelljüket
3. A motorépítő dolgozik rajta
4. Siker

Ezúttal az első ponthoz a svájci GS Mashin-t szemelték ki, a berni központú garázst pedig Tom Moshimann üzemelteti, eddigi legismertebb munkája egy Harley Fat Boy volt. Az viszont elég volt ahhoz, hogy rábízzanak egy Yamaha XV950-et. A Yard Built motoroknál az építők szabad kezet kapnak, az összes megkötés annyi, hogy nem vághatják a vázat, és nem vadulhatnak meg a hegesztőpisztollyal, vagyis az eredménynek elméletben visszaalakíthatónak kell lennie.

Az XV950 ULTRA-nak keresztelt motor idomai 1,5 mm-es acéllemezből készültek, kézi munkával - Yamaha európai termékmenedzsere külön lelkesedett azért, hogy Moshimann főleg olyan alap szerszámokat használt, mint a flex vagy a kalapács. Szintén kézi munka a tank, aminek az alsó része az XV950-é, és arra sajtolták rá a tetejét.

Érdekes még a K-Tech hátsó gátló, illetve a komplett farokrész, beleértve a Jose Rey-féle bőr ülést. Bár a lámpák és irányjelzők klasszikus custom katalógusokból származnak, a kerekeket nem tudták le valami előre gyártott darabbal: az eredeti kerékagyakat megőrizve fűzték át őket 18 és 21 collos méretűre, megőrizve a gyári ABS-t.