Tizennégyezernél a pirosba forog

2016.02.09. 08:45 Módosítva: 2016.02.09. 08:45

A Honda a tavalyi Tokyo Motor Show-n mutatta be a Light Weight Super Sports Concept nevet viselő tanulmányt, amely a jövőbeli sportmotorok formáját készítette elő. Az azonban már akkor is sejthető volt, hogy nem csupán koncepció marad, hanem valamiféle sorozatgyártású gép is épül rá. A várakozásoknak megfelelően ez a CBR250RR lesz, amelynek gyártósorai idén már élesednek is.

A hírek szerint azonban nem egyenes ági leszármazottja lesz ez a korábbi CBR250R-nek, vagy éppen a CBR300R-nek. Az egyhengeres blokkot sorkettesre cserélik, és a fordulatszám-tartomány is alaposan kibővül. Míg a korábbi CBR250R-t 10500-ig forgathattuk, addig itt már 14 ezernél kezdődik a piros sáv. Emellett pedig mind a futómű, mind a fékek terén csúcsminőséget ígérnek.

A kettőötvenes Hondát az európai piacra vélhetően felhizlalják, hogy hatékonyabban vehessék fel a versenyt a nagy riválisokkal. Így például a 321 köbcentis Yamaha R3-mal is. Egyes források egy 350 köbcentiméter körüli megoldást sem tartanak teljesen kizártnak. Az azonban egészen valószínű, hogy először a 250-es érkezik, amelytől az ázsiai piacon sokat várnak.

A gyártást nem Japánban végzik majd: feltehetőleg a thaiföldi és indonéz üzemek pályáznak a legjobb eséllyel arra, hogy CBR250RR-t szereljenek össze. Augusztusban ezt meg is kezdhetik, akkor pedig az őszi nagy motorkiállításokon is láthatjuk majd a negyedliteres sportmotort.