Kétütemű füstbe burkólózik a Man TT

2016.02.16. 13:09

Nem csak a kétüteműek rajongói örülhetnek egy kicsit, hanem mindenki, aki szereti a különleges és gyors motorokat: a Suter Racing rajthoz áll a 2016-os Man TT-n. A versenymotorjuk nem más lesz, mint a tavaly bemutatott Suter MMX 500, vagyis a GP500 stílusban épült, 576 köbcentis, kétütemű blokkal hajtott, csúcstechnológiás futóművel és vázzal szerelt versenymotor.

Az MMX 500 adatai lenyűgözőek, 195 lóerő tartozik a 127 kilós száraz tömeghez, a vázat CNC-vel marták, szinte minden állítható, a kormánytól, a tengelytávon át az ülés pozíciójáig. Nem olcsó mulatság, 33 millióért árulják, és mindössze 99 darab gyártását tervezik.

Az sem véletlen, hogy olyan versenyen indulnának, aminek van húzása - a Man TT-re mindent lehet mondani, de azt nem, hogy unalmas lenne: veszélyessége, legendája és a rágyógyult megszállott rajongók miatt ideális, ha egy motornak hírverés kell, ráadásul a Suter alapítója, Eskil Suter szerint a TT nem csak a világ legkeményebb versenye, hanem a világ legjobb tesztpályája, hiszen a motor minden porcikájának változatos körülmények között kell bizonyítania.

A TT-n több kategóriában indulnak motorosok, a Suter a csúcsnak számító Senior TT-t célozza meg - ennél a Superbike specifikációs motorokkal hat kört tesznek meg a kb. 60 kilométeres nyomvonalon. Még nem tudni, ki lesz a pilótájuk, de reménykedünk, hogy egy veterán TT győztest sikerül megnyerni a projekthez - állítólag két olyan személlyel is tárgyalnak, akire illik a leírás.