800 köbcentis lesz a Street Triple

2016.04.18. 14:42 Módosítva: 2016.04.18. 15:24

2016-ra alapjaiban megújították a Speed Triple-t, és bár szinte minden csavarja új lett, a lökettérfogata megmaradt 1050 köbcentinek. Ezzel szemben a jelenleg 675 köbcentis kistestvér, a Street Triple következő generációjánál a hengerek űrtartalmához is hozzányúlnak majd.

2015-ös Speed Triple RX - még 675 köbcentivel
2015-ös Speed Triple RX - még 675 köbcentivel

Ezt nem hasraütéses alapon döntötték el a gyárban, a vevők szokásait kutatva jutottak el oda, hogy a legügyesebb naked bike-ot elég sokan használnák/használják hosszabb-rövidebb túrákra is, és abban az üzemben jót tesz az élménynek némi plusz köbcenti.

Az előzetes hírek szerint az új Street Triple három kivitelben készül majd. A 110 lóerős alapmodell nem állítható Kayaba futóművet kap, a 115 lóerős R változat már állítható Showa gátlókon áll majd, a lassításról pedig radiális Nissin fékek gondoskodnak, az 125 lóerős, RT betűkkel jelzett csúcsmodell pedig Öhlins futóművet és csúcsminőségű Brembo fékeket fog kapni.

Várhatóan teljesen új lesz a váz is, az új Street Triple megkapja majd a Speed Triple-n bemutatott elektronikákat is, vagyis az állítható kipörgésgátlót és ABS-t, valamint a többfokozatú üzemmódkapcsolót is - alapból három várható, kivéve az RT-nél, aminél öt lesz, beleértve a versenypályára szánt állást is.

Elméletileg adná magát, hogy az új 800-as háromhengeres ugyanaz legyen, mint amit a Tiger 800 sorozatból már ismerünk, azonban míg a Tiger háromhengerese egy hosszú löketű blokk, addig a Street Triple-nél valószínűleg a furat átmérőjét fogják növelni, ezzel megőrizve a pörgős, tüzes karaktert.

Kérdéses még, hogy mikor mutatják be a kész változatot, valószínű, hogy már idén ősszel a kiállításokon megmutatják a közönségnek, a forgalmazás pedig legkorábban 2017-ben indulhat be.