Odaverősnek kell lennie az új Yamaha R6-nak

2016.05.25. 11:49

Az YZF-R6-hoz elég rég nem nyúltak érdemben, legutóbb 2010-ben simogattak rajta egy keveset, akkor hosszabb kipufogórendszert és áthangolt mappingot kapott, faragtak az airboxon, három decivel csökkentették a tank térfogatát - szóval faceliftnek is nagyon óvatos volt, alapjaiban 2008 óta nem változott.

Egyfelől érthető, hiszen a hatszázas sportmotorok piaca lényegében halott, a Kawasaki ZX-6R-en kívül nem is nagyon történt érdemi dobás a műfajban. Most viszont, hogy tavaly megújították az R1-et, ismét elindult a pletyka, hogy végre szakítanak időt az R6-ra.

A japán Young Machine szellőztette meg, hogy 2017-ben érkezhet az új YZF-R6. A formáról nem igazán lehet tudni, egyes pletykák szerint az R1 megjelenését viszik tovább,  és ez elég hihetően is hangzik - az egy jó, karakteres forma, bizonyos jegyeket egészen biztosan át fognak vinni a hatkilósra.

Noha áttörés nem lenne, mert a felelektronikázott hatszázast már megcsinálta a Kawasaki, de itt lenne az ideje, hogy a fullos vezetést segítő rendszerek leszivárogjanak az alacsonyabb kategóriába.

Ennek megfelelően várhatóan az R6 megkapja a második generációs kipörgésgátlót, vagyis egy olyan rendszert, ami nem kizárólag a kerekek közti forgáskülönbségből dolgozik, hanem rendelkezik gyorsulás- és dőlésszög érzékelővel is. Ez a Yamahánál már megvan, igaz, jelenleg csak az R1-hez kínálják, még az MT-10-be is az egyszerűbb megoldást építették. A kategóriában ilyet csak az MV Agusta kínál, de az F3 árban messze a japán motorok fölött indul, míg darabszámot tekintve az európai gyártók között is aprónak számít.

A Ducati ebben a szegmensben nincs jelen, hiszen a kisebb sportmotorjuk is már majdnem ezres, a Triumph jelenleg az utcai motorokra koncentrál, egy elektronikás Daytona 675-ről még nincs hír. A többi japán márkánál nagy a csend, a Hondánál és a Suzukinál az ezres sportmotorok megújításán dolgoznak, tehát egy új R6-nak még pár évig nem igazán lenne ellenfele.