De mi köze az Abarth-nak a motorkerékpárokhoz?

2016.11.08. 18:13

A többi nagy gyártóhoz hasonlóan a Yamaha is egy sor újdonsággal érkezett meg a milánói motorkiállításra. Ha pedig már Olaszországba mentek, akkor elvittek egy olaszos gépet is. Az XSR900-ból nem önállóan készítettek café racert: az Abarth segítségét kérték.

A Yamaha most először szövetkezett az Abarth-tal: elsősorban az olasz tuningcég szellemiségére és versenyhagyományaira építettek. Bár a formavilággal igyekeztek megidézni a hatvanas éveket, közben az anyaghasználat a mostani trendeknek megfelelő, az idomok egy része szénszálas műanyagból készült.

Az alap-XSR900-hoz hasonlóan az Abarth-változatba is a 850 köbcentis CP3 háromhengerest szerelték, amely minden fordulatszámon nagyon él. Teljesítménycsúcsa tízezernél, a 87 newtonméteres maximális nyomaték pedig 8500-nál jelentkezik. A motorost kipörgésgátló és csúszókuplung segíti, az üléspozíciót sportosra vették. Azért, hogy a sportos stílussal a hang is összhangban legyen, titán Akrapovic kipufogórendszert választottak.

A XSR900 Abarth-ból nem lesz tömegcikk: mindössze 695 példányt készítenek, amelyeket sorszámozott fémplakettel látnak el. Nagyon résen kell lenniük tehát azoknak, akik szeretnének beszerezni egyet. Az online regisztrációt január 17-én 14 órakor nyitja meg a japán gyártó, és először az első 95 jelentkező hitelesítheti rendelését. A motorkerékpárokat áprilistól vehetik át a szerencsések.

A Yamaha-Abarth együttműködés keretében az olaszok a Fiat 500-ból készítettek különmodellt. A 695 Tributo XSR tanulmány szürke-piros színével és karbonszálas alkatrészeivel közeledik a közös motorkerékpárhoz, emellett pedig szintén kapott egy Akrapovic-kipufogót és XSR-emblémát.