A BMW R 1200 GS az Euro4 bevezetése miatt egy kisebb ráncfelvarráson esett át, ami felhasználói oldalról kevés újat hoz - a 125 lóerő 7750-nél jelentkezik, hogy továbbra is tudja ezt az adatot, módosították a katalizátort és a motorvezérlő programozását.
Belenyúltak a váltóba, csiszoltak a tengelyen, hogy simább legyen a váltási érzet, illetve gördülékenyebbek legyenek a hirtelen, durva visszagangolások. Emellett minimálisan módosítottak a műanyag elemeken, például a sárvédők formáján és a légbeömlőkön, frissítették az elektronikus segédrendszerek szoftverét - és felkerül az extralistára a dinamikus féklámpa. Ám nem ezek miatt rohannánk azonnal BMW R 1200 GS-t vásárolni, hanem a frissen bemutatott R 1200 GS Rally miatt.
Ezt az alváltozatot kimondottan terepezéshez hangolták, ennek megfelelően rali stílusú ülést, alacsonyabb szélvédőt és szélesebb lábtartókat kapott, valamint szériában jár hozzá a váz- és hűtővédő, illetve a küllős kerekek. A kék-szürke piros fényezés pedig nagyon jól sikerült, megfelelően hat az agy azon területeire, amik az azonnali birtoklási vágyért felelősek.