A KTM biztonsági játékot tol

2017.01.10. 14:34

Az utolsó pillanatokban kellett újratervezni a La Paz-Uyuni etapot. A hatodik szakasz elmaradt, és a hetedikre tervezetteket sem lehetett volna megtartani, ezért a pihenőnap alatt a szervezők újratervezték a maratoni útvonalát. Eredetileg a 622 kilométeres útból 322 lett volna speciál, ehelyett a hatodik napból kimaradt részekből és a hetedik nap eredeti tervéből legóztak össze egy járható tervet, ami egy 400 és egy 240 kilométeres összekötő közé beágyazott 161 kilométeres speciálból állt.

"Sokkal nehezebb volt, mint vártuk. Amikor láttuk, hogy visszavágták a szakaszt, nagyon boldog voltam. Én nyitottam a napot, ami bonyolult volt, a dús növényzet miatt nem igazán láttam, hol is vagyok, és még nem voltak nyomok sem előttem. Fizikailag durva volt, aztán jött a végén a rengeteg sár. Veszítettem némi időt, mert az utánam érkezők látták a nyomomat, és tudták, merre kell menni, tehát jobb volt a tempójuk. A motor viszont jó, a fiúk királyul felkészítették tegnap, a gumik rendben vannak, szóval minden oké." - mesélte az élen álló Sunderland.

Az első napon rajtoló 142 motorból már csak 110 maradt, elsőként Sunderland indult, őt követte Goncalves, aki fantasztikusan motorozott egész nap, de úgy általában az összes hondásról elmondható volt, hogy nagyon fegyelmezetten, precízen és gyorsan mentek - a pihenőnapon sikerült átkapcsolni valamit a fejükben. Szükség is volt rá, mert a begyűjtött egy órás büntetések miatt kezdtek szétesni. Tegnap viszont brillíroztak, Brabec megnyerte a napot, és a top5-ből négy Honda volt.

"Sunderland mögött kezdtem, és megpróbáltam olyan gyorsan menni, ahogy csak lehet. Nagyon örülök, hogy gond nélkül fejeztem be a napot. A cél, hogy keményen harcoljunk, és le tudjuk dolgozni a büntetést, amit két nappal ezelőtt kaptunk. Nem könnyű behozni egy órát, kell, hogy mások navigációs hibát kövessenek el, de a Dakaron történtek már különleges dolgok." - nyilatkozta Goncalves.

"A motort kímélni kellett, mert ha műszaki gondok merülnek fel, nem lesz aki segítsen. Az ember mindig nyerni akar, de itt igyekezni kell nyugodtnak maradni, több lépést előre gondolni, és nem veszíteni szem elől, hogy nem a napi távot kell megnyerni, hanem a versenyt" - vázolta a stratégiáját a husqvarnás Quintanilla.

Goncalves tempójáról sokat elmond, hogy Sunderland mögött indult, de három perccel előbb ért be a táborba. A KTM-es pilóták látványosan a biztonsági motorozásra bazíroznak - jó előnyük van, nem javítani kell, hanem a súlyos hibával fenyegető kockázatokat elkerülni.

A célban a győztes Brabec a következőket mondta: "csak jobban akartam menni mint a múlt héten. Az betett nekem, ahogyan a csapatra rávert súlyos büntetés is. A csapat hibázott, már csak öt nap van hátra, de még mindig van esélyünk. Soha nem nyertem még szakaszt, ez az első - félelmetes érzés. A célom, hogy visszakerüljek az első tízbe."

Hetedik etap eredményei

1. BRABEC (USA) HONDA 02:02:05
2. GONCALVES (PRT) HONDA +00:01:44
3. SUNDERLAND (GBR) KTM +00:04:43
4. BARREDA BORT (ESP) HONDA +00:06:51
5. METGE (FRA) HONDA +00:08:21
6. SMITH (AUS) KTM +00:09:39
7. WALKNER (AUT) KTM +00:09:59
8. QUINTANILLA (CHL) HUSQVARNA +00:10:28
9. VAN BEVEREN (FRA) YAMAHA +00:10:52
10. FARRES GUELL (ESP) KTM +00:12:22

Összesített eredmények (a végén zárójelben külön a büntetés, ha van)

SUNDERLAND (GBR) KTM 17:28:53
QUINTANILLA (CHL) HUSQVARNA +00:17:45
VAN BEVEREN (FRA) YAMAHA +00:22:16
FARRES GUELL (ESP) KTM +00:28:36
WALKNER (AUT) KTM +00:34:17 (+00:05:00)
DE SOULTRAIT (FRA) YAMAHA +00:44:33 (+00:07:00)
RENET (FRA) HUSQVARNA +01:02:37
GONCALVES (PRT) HONDA +01:05:22 (+00:48:20)
BARREDA BORT (ESP) HONDA +01:14:47 (+01:01:00)
DUPLESSIS (ARG) KTM +01:16:36