A motorban benne van a futamgyőzelem

2017.01.31. 11:19

Hétvégén mutatta be Malajziában a Suzuki Ecstar MotoGP csapat a 2017-es szezonra frissített versenymotort és a két új pilótát, a Ducatitól igazolt Andrea Iannonét és a Moto2-ből feljebb lépő Álex Rinst.

A Suzuki tavaly már megmutatta, hogy a motorjuk alkalmas a győzelemre, a kérdés, hogy új pilótákkal mire lesz ez elég. Érdekes lesz, hogy a zabolázatlan, és nem mindig kifogástalanul sima Iannone hogyan jön ki a japán csapattal, vagy hogy Rins milyen gyorsan tanulja meg az eddiginél kétszer erősebb motor vezetését - a csapatfőnök, Davide Brivido nagyon bízik Rins-ben, és hosszú távú befektetésnek nevezte a fiatal pilótát. Az előző hosszú távú befektetésük, Maverick Viñales most éppen a Yamahát erősíti, ezért valószínűleg Rins-re duplán oda fognak figyelni.

A 2017-es GSX-RR-ről keveset tudni, ránézésre leginkább a festés változott. Továbbra is 157 kiló a száraz tömege és az ezer köbcentis, soros négyhengeres blokkja 236 lóerő feletti teljesítményre képes. A tank 22 literes, a futóművet az Öhlins, a fékeket a Brembo szállítja, a kipufogó az Akrapovic munkája.

A tegnapi edzésen Iannone a az ötödik legjobb időt futotta, Rins a huszadikat, a Suzuki tesztpilótája, Takuya Tsuda pedig a tizenkilencediket. A teszt leggyorsabbja a Ducatinál tesztelő, a versenyzéstől már visszavonult Casey Stoner volt, a második Dovizioso lett, a harmadik helyen pedig Viñales végzett a Yamahával.

Mi az az Ecstar?

A Suzuki csapatának a főszponzora az Ecstar, ami nem más, mint a Suzuki saját kenőanyagmárkája. Érdekesség, hogy Ecstar motorkerékpárokhoz való olajainak a Motul a beszállítója, ezért kerülhet fel a francia kenőanyaggyártó matricája is a versenymotorokra.