Új sláger a láthatáron: idom alatti aerodinamika
2015-ben a MotoGP-ben még sokan nevettek a Ducati aerodinamikai szárnyain, aztán 2016-ban bebizonyosodott, hogy az olaszoknak volt igazuk - a végén pedig biztonsági okokra hivatkozva betiltották a szervezők.
Az aerodinamikai fejlesztések viszont nem álltak le, a burkolaton kívüli elemek helyett idén a burkolat alatti megoldásokat keresnek a gyártók. Vagyis az idomok alatt futnak olyan csatornák és terelők, amik leszorítóerőt termelnek.
Egyelőre a Yamaha, az Aprilia és a Suzuki használja ezt a megoldást, és nem kizárt, hogy a Ducati, a Honda és a KTM is követni fogja őket - a Ducatinál már utaltak is rá, hogy van egy titkos aerodinamikai megoldásuk.
Várhatóan az idom alatti csatornák hamarosan átszivárognak az utcai motorokba is - ha hihetünk az elég sokszor megbízhatatlannak bizonyuló olasz pletykáknak, akkor 2018-ban érkező V4-es Ducati lesz az első.