Nincs ennél csodálatosabb utcai hatszázas

2017.04.10. 16:05

Éppen mire leállították a CBR600RR gyártását, és úgy általában tűnnek el a hatszázas sportmotorok, a Vyrus befejezte a 986 M2 utcai változatát - és piacra is dobta potom 11,8 millió forintért. És teljesen megéri, két pontban össze is foglalnám, miért:

1. ahogy kinéz.

2. több ilyen nem lesz.

A Vyrus a függőcsapszeges kormányzás mellett kötelezte el magát - az a fajta első futómű- és kormánymegoldás, amit a Bimota tett híressé a Tesivel. A 986 M2 viszont nem szimplán utcai motornak indult, hanem Moto2-es versenymotornak, tehát egy CBR600RR blokkhoz álmodtak új vázat és futóművet - a versenymotorhoz képest van azért pár különbség, az utcai használathoz szükséges kiegészítőkön túl is. Az idomok például nem szénszálból készültek, a futómű és a fék is egy fokkal szerényebb, de még így is a csúcsminőséget képviselik.

Sajnos az eredetileg megcélzott árak kicsit elszálltak, amikor belefogtak a fejlesztésbe, még úgy gondolták, hogy a komplett motor 7,7 millió lenne, míg csak az átépítőkit, blokk nélkül kijönne ötből, ehhez képest majdnem 12 millió a komplett motor, míg az építőkészlet 8,6 millió lett.

A Vyrus 986 M2 tehát az egyik legkülönlegesebb utcai sportmotor, az viszont rejtély, hogy az Euro3-as CBR600RR blokkal hogyan lehet majd bepapírozni a méregdrágán megvett csodát.