Elmaradhat a lábnap

2017.06.15. 11:53

A Yamaha bemutatta az új YZ450F krosszmotort, ami az első olyan terepgép, amit saját mobilappal lehet hangolni. Teljesen új a váz, a blokk, és végre ellátták önindítóval, tehát az YZ tulajok mostantól hanyagolhatják a lábnapot az edzőteremben - az önindítót meghajtó akkumulátor líthium-ionos, így csak minimális plusz súlyt jelent.

Az átütő újítás a fedélzeti kommunikációs egység, amire rá lehet csatlakozni okostelefonnal - Androidon és iOS-en egyaránt működik - és onnantól figyelemmel kísérhető a fordulatszám, a fojtószelep helyzete, a vízhőfok, illetve mindezeket monitorozni is lehet. Az alkalmazás ezeken felül figyeli a szervizintervallumokat és az eltelt üzemórákat.

A blokk olyan szinten új, hogy az elmúlt években erőltetett fordított beépítést is maguk mögött hagyták - a fordított beépítés lényege az volt, hogy menetiránnyal ellentétesen állt a vázban a blokk, kissé hátrafelé döntve, az elképzelés szerint úgy jobb a súlyelosztás, illetve a benzin-levegő keverék nyílegyenesen áramlik az égéstérbe, valamint a kipufogónak sem kell annyit kanyarognia. Valószínűleg annyira azért mégsem vált be. Most nem csak normális irányba néz a motor, de alaposan bele is nyúltak, hogy ne egy telefonos appon múljon sikere: új a hengerfej, nagy kompressziót biztosító dugattyút tettek bele, új a főtengely, a vezérműtengely profilja, a henger - a Yamaha állítása szerint erőben a legjobbak között van a kategóriában.

A váltót is továbbfejlesztették, a fogaskerek nagyobb felületen csatlakoznak, tartósabbak a kuplung lamellái és keményebb tányérrugók tartoznak hozzá. A váz merevebb lett, az idomok pedig karcsúbbak, és állítólag kevésbé akadályozzák a szabad mozgást, és jobb térdkapcsolatot biztosítanak a pilótának.