Nagyon adja az ívet a Kawasaki új retrógépe

2017.10.25. 11:27

Ismét van retró Kawa, leleplezték a Z900RS-t. Az új modell műszakilag a Z900-ra épül, formatervét viszont az 1970-es évek ikonikus naked bike-ja, a Z1 ihlette. A tervezők nem egy színtiszta retrót, amolyan W800-szerű új veteránt terveztek, hanem egy finoman múltidéző, de teljesen egyértelműen modern gépet.

z900rs1

A 948 köbcentis, folyadékhűtésű, soros négyhengeres blokkot áthangolták, az eredeti 125 lóerő helyett csak 111-et tud, némileg a csúcsnyomatéka is csökkent, 97-ről 72 Nm-re, cserébe viszont alacsony és közepes fordulatszámról jobban lép, 7000-ig jobban megy, mint a Z900.

A váltót is átdolgozták, az egyes rövidebb lett, így könnyebb vele elindulni, a hatodik pedig hosszabb áttételt kapott, így nagy sebességnél kevesebb a vibráció.

A vázon is alakítottak, hogy a forma kiadja a cseppalakú tankkal is, ettől a vezető üléshelyzete is változott, egyenesebben és lazábban ül az RS-en, mint a Z900-on. Érdekesség, hogy a fékrendszer és az elektronikai csomag is fejlődött - ez egyben előrevetíti azt is, hogy az alap Z900-nál is készül egy óvatos továbbfejlesztés - az RS ugyanis elöl radiálisan rögzített monoblok féknyergeket kapott, míg a Z900-on hagyományos négydugattyús rendszert találunk csak.

A Z900RS is megkapta a Z900 csúszókuplungját, viszont ehhez a KTRC menetbiztonsági csomag már két gázkar-programozást ismer, az egyik egy sportos, a másik egy nyugis, csavargós beállítás.

A klasszikus Z1-et a tank, a farokidom és az analóg műszerek idézi meg, illetve a hengereket kamu hűtőbordákkal látták el. Teljesen új a megafon kipufogó is, amelyet állítólag úgy hangoltak, hogy alacsony fordulaton szóljon jól - ráadásul Z1 orgánummal.

A Z900-hoz hasonlóan az RS is 41-es fordított telókat kapott, állítható rugóelőfeszítéssel és csillapítással, illetve szintén állítható, fektetve beépített rugóstagot tettek alá. 2018-tól lesz kapható barna, narancssárga, fekete és matt zöld színekben.