Ennyi elektronika már túlzásnak tűnik

2017.11.10. 11:03

A Yamaha az EICMA-ra időzítette a YZF-R1 és az YZF-R1M újdonságainak bemutatását. A 2018-ra továbbfejlesztett modellekben a blokk változatlan, a 998 köbcentis, crossplane négyhengeres továbbra is 197 lóerős teljesítménnyel rendelkezik, az újításokat az elektronikában kell keresni.

A Yamaha úgy fogalmazott, hogy az új YZF-R1M futóműve az Öhlins csúcsteljesítménye. A hattengelyű elmozdulásérzékelő rendszer visszajelzéseiből a félaktív futómű szinte előre gondolkodva tudja állítani a csillapítást, függően attól, hogy a motor gyorsít, lassít vagy kanyarodik. A továbbfejlesztett gyorsváltóval 2018-tól kuplungolás nélkül lehet visszaváltani, illetve a színes TFT képernyőn belépve a menüben finomhangolásra is van lehetőség. Ezen felül megjelenik az elemelkedés-kontrol (LIF) is, amellyel az első- vagy hátsó kerék nem kívánt elemelkedését szűri a rendszer. R1M karbon idomokkal és a GP-versenymotor ihlette ezüst-kék fényezéssel érkezik.

Az alap R1 is megkapja a továbbfejlesztett gyorsváltót és az új elmozdulás-mérő rendszert, amelytől még pontosabb és érzékenyebb lesz a kipörgésgátló, illetve ebbe is bekerül a LIF, valamint ellátják verseny-ABS-szel és kombinált fékrendszerrel.