Hiányoznak a kétütemű sportmotorok? Ferrari-mérnökök megépítették

2017.11.24. 12:02

Negyven éves elmúltál, mindig imádtad a sportmotorokat, és úgy gondolod, hogy a nyolcvanas évek volt a csúcs, esetleg a 90-es évek eleje, minden, ami utána jött, az már hanyatlás? Ha ez mind igaz rád, valószínűleg hiányoznak a 60 lóerő körüli, 200-as végsebességű, kétütemű, 250-es sportmotorok.

Valószínűleg a fent vázolt embertípus leggazdagabbjainak szól a maranellói Vins Motors legújabb találmánya, a Vins Duecinquanta, mely 250-es kétütemű létére teljesíti az Euro4-et - igaz, ehhez közvetlen befecskendezésre volt szükség, de nem ez a legnagyobb csodája.

Aki különösen jó memóriával bír, még emlékezhet 2015-ből a Vins Powerlight-ra, amely egy 100 köbcentis, V2-es, szénszálas vázú és futóművű sportgép volt - a 250-es Duecinquanta (a neve is azt jelenti, hogy kettőötvenes) is ugyanazt a receptet követi, továbbra is kéthengeres, ugyanazt a szénszálas vázat és lengővillát használja, illetve ugyanúgy Hossack stílusú első futóművet kapott.

A típusból két verziót terveznek, lesz egy kizárólag pályára való 288 köbcentis változat, és lesz egy 249 köbös közút-legál kivitel. A Competizione nevű pályagép állítólag 85 kilós és 80 lóerős lesz - ez a két adat együtt döbbenetesen hangzik, ez így jobb súly-lóerő arányt jelent, mint amit a GP250-es versenygépek tudtak. A mérnökök szerint - a Vins-t a Ferrari F1-es csapatának kiugrott mérnökei viszik - a végsebessége 240 km/h lesz. Bár félelmetesnek ígérkezik, nem lesz belőle sok a pályákon, ugyanis 15,6 millió forintos vételárra lehet számítani.

A közúti modell valamivel olcsóbb lesz, nagyjából 12,5 milliót kérnek érte, teljesítményt még nem árultak el - valószínűleg a homológizációs mérések után lesznek véglegesek a számok. Az utcai változat körülbelül 10 kiló plusz súlyt fog cipelni, tehát nagyjából 95 kilóra számíthatunk, a végsebessége pedig 200 km/h körül alakul majd.

A teljesen szénszálas, veszedelmesen erős és könnyű sportmotor izgalmas projektnek tűnik, és nagyon reméljük, nem úgy járnak vele, mint a Bimota a VDue-val, ami csődbe rántotta az olasz gyártót.