Elkészült az eddigi leghasználhatóbb villanymotor

2018.03.27. 10:09

Az elektromos motorokat készítő Zero az utcai és offroad modellek után bemutatta az első túraenduróját, DSR Black Forestet. A dobozrendszer alapáron jár hozzá, túratankról viszont csak óvatosan beszélhetünk, városi tempónál 260, országúti sebességnél viszont már csak 124 kilométer a hatótávja. Viszont nagyjából egymillió forintos felárért lehet hozzá extra akkupakkot vásárolni, amivel plusz 25%-kal kitolható a hatótáv, vagyis 320 városi vagy 160 országúti kilométert lehet megtenni vele.

Hosszú távú túragépnek így is csak kompromisszumokkal nevezhető, hiszen ha 160 kilométerenként meg kell állni tölteni, az elégé behatárolja a lehetőségeket. Viszont a töltési idő jelentősen rövidíthető egy körülbelül 800 ezer forintos extrával, ami egy extra töltőcsatlakozót jelent, és két tápról lényegesen gyorsabban tölthető - körülbelül hatodannyi idő alatt érhető el a teljes töltöttségi szint.

A motor teljesítménye 70 lóerő, a nyomatéka 157 Nm, a végsebessége pedig 162 km/h. Csak viszonyításképpen: ez a nyomaték a KTM 1290 Super Duke R szintje. A dobozokon kívül a DSR túraülést, szélvédőt, kézvédőket, ledes ködlámpákat és a fényszóróvédő rácsot kap alapáron. A Zero szerint ez az első olyan modelljük, amelyet kimondottan az európai túramotorosoknak fejlesztettek, ugyanis egyre többen érdeklődtek hasonló modell iránt. 

Áprilistól korlátozott mennyiségben lesz elérhető, de amúgy sem valószínű, hogy tömegek kapkodnák el - hiába tűnik az eddigi leghasználhatóbb villanymotornak, 6,7 millió körüli alapára önmagában elég kemény, amire még további majdnem kétmilliót jelent az extra akkumulátor és a dupla töltés - 8,7 millióért pedig elég sok belső égésű konkurenst találni.