L, mint utcán is legális

2018.05.24. 14:44

A Honda elkészítette a CRF450L-et, amiből a L azt jelenti, hogy közúton is legális. Az alapok a CRF450 krosszmotorból származnak, de alkalmassá tették a napi használatra, vagyis kerültek rá ledes fényszórók, visszapillantók, duda, rendszámtábla-tartó, és a többi apróság, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy egy jármű rendszámot kapjon.

A hátsó kerék endurós méretű, 18 collos, az első a terepes elvárásoknak megfelelően 21-es. Az üzemanyagtank titánból készült, és növelték a méretét, az L-en 7,6 liter fér bele. A futóművet a Showa szállítja, a teleszkópvilla átmérője 49 mm, és állítható rajta a rugóelőfeszítés és a nyomócsillapítás, a központi rugóstagnak pedig minden paramétere tekergethető.

A hétköznapi használatot segítendő a váltó hatfokozatú lett, illetve alapáron jár az önindító. A blokk furata és lökete megegyezik a versenymotoréval (96x62,1), viszont szinte minden mást módosítottak. 13%-kal nagyobb lett a lendtömeg, a dugattyú kettő helyett három gyűrűt kapott, valamint visszavették a kompressziót is 12:1-re az eredeti 13,5:1-ről. Más a hengerfej, a kipufogó, mások a szelepnyitási idők - végül a blokk csendes és sima lett, tudja az Euro4-et, viszont ez a teljesítményen is meglátszik, mindössze 25 lóerő és 32 Nm a csúcs, amit elő tud adni. A menetkész tömege 130 kiló.

A tartósság érdekében nagyobb lett a vízhűtő, és ventillátorral látták el, és a vázat is módosították - arrébb tették a lengővilla bekötési pontjait, hogy elférjen a hatos váltó, helyet csináltak a kormányzárnak, valamint poliuretánnal töltötték fel a lengőkart, hogy csökkentsék a menetzajt. A segédváz azonos az R-rel, csupán a hátsó lámpa a kipufogó felfogatási pontjait alakították át.