Nagyobb lökettel érkezik az Aprilia utcai rombolója

2018.11.06. 16:30

Ha valaki csak egy értelmezhetetlenül gyors motorra vágyik, de nem szeretne bajnokságban versenyezni, nyugodtan választhat magának műszaki kötöttségek nélkül bármit, hiszen nem kell megfelelni a műszaki kiírásoknak és az 1000 köbcentis limitnek.

Erre a piacra lőtt eddig magányosan a Ducati, a Panigale V4-gyel, most pedig csatlakozott az Aprilia is az RSV4 feldurrantott változatával. A furat maradt 81 mm, a löketet viszont 52,3 milliméterre növelték, felszabadítva ezzel 217 lóerőt. Az 1078 köbcentis V4-es motor így erősebb lett, miközben feltehetően barátságosabb a karaktere és még a Panigaléra is sikerült rálicitálni kerek 3 lóerőt.

Az irgalmatlan erő kezelésében segítik az egyszeri motorversenyzőt az Aprilia elektronikus kütyüjei, amikkel elméletileg el lehet indulni és meg is lehet állni biztonságban, sőt, menet közben gyorsítani is lehet anélkül, hogy elemelkedne az első kerék. A különböző segédleteket egy szép, színes LCD kijelzőn lehet állítgatni.

Hardveresen is igyekeztek tartani a szintet a Ducatival, ugyan azokkal a Brembo Stylema féknyergekkel szerelik az Apriliát, mint a Panigalét és természetesen rugóstagokat is az Öhlins felső polcáról szerezték be. Az RSV4-ről sem maradhattak le az aerodinamika elemek, amik állítólag segítenek az egyenesben és a féktávon is.

Hogy pontosan mennyibe fog kerülni, még nem tudni, de ha valaki 1100-es sportmotor vásárlását tervezi, annak feltehetően rendelkezésére is áll a keret, és legalább most már válogathat is.