Radaros tempomatot kaphat a KTM 1290 Super Adventure

2019.08.28. 14:17

A KTM nagyot szeretne gurítani a KTM 1290 Super Adventure következő generációjával, és úgy tűnik, ők mutatják be elsőként szériamotorban a radaros tempomatot. A Super Adventure alapból nem kiáltana frissítésért, de a jövőre életbe lépő Euro5 miatt szükséges egy ráncfelvarrás, ez pedig ideális alkalom, hogy a Bosch legújabb fejlesztését beszereljék.

KTM 1290 SUPER ADVENTURE S Action 04

A radaros elven működő, a követési távolságot automatikusan tartó tempomat személyautókban már régóta létezik, most viszont lekicsinyítették, és megoldották, hogy motorkerékpárokon is működjön - jelenleg több gyártó is érdeklődik iránta, például az új Ducati Multristrada V4-ről is úgy hírlik, hogy az is megkapja ezt az extrát.

Az még közel sem tiszta, hogy a radarra milyen egyéb biztonsági megoldásokat fűznek fel, amennyire tudni lehet, egy sor extrát lefejlesztettek hozzá, de nem tudni, hogy ezekből mi kerül majd szériagyártásba. Ilyenek az autózásból már ismert ráfutásgátló és a vészfékasszisztens.

Hasonlóan kérdéses még, hogy bevezetik-e az aktív gázkart - ez a ride by wire következő lépcsőfoka, aminél az elektronika automatikusan a körülményekhez igazítja a gázkar áttételét.

A jövőre érkező, frissített Super Adventure-ben jó eséllyel találnak még pár lóerőt - nagy ugrásra azért nem fogadnék, max. 165 lóerőig tenném meg a tétjeimet. A váz viszont új lesz, ahogyan a segédváz és a lengővilla is, és mindegyiknek a súlyán faragni fognak.

Az új vázhoz új futóművet terveznek, az S változaton elektronikus, félaktív rendszer lesz, az R-nél pedig meghagyják a hagyományos állíthatóságot. Valószínűleg a formán is alakítanak, a 790 Adventure ralis stílusa felé fogják elvinni.