Otthon is megépíthető custom csomag is van már az R nineT-hoz

2019.08.30. 10:46

Nagy divat a retró motoroknál, hogy a gyártók komplett katalógust adnak ki a típushoz, amiből az ügyfél több száz gyári alkatrészből átépítheti a motorját saját szája íze szerint - sőt, mostanra a kiegészítőgyártók is ráröppentek erre a műfajra, már nem csak túraendurókra lehet rákölteni még egyszer a motor árát. A 2015-ben alapított német Hookie eredetileg hagyományos értelemben vett motorépítéssel és régi motorok modernizálásával foglalkozott, de most az úri szabóság után a tömeggyártás felé fordultak, és készítettek egy teljes BMW R nineT átépítő készletet.

Nem csak pár kiegészítőről van szó, a készletben új tank, segédváz, ülés, csomagtartó is van, ráadásul amit csak lehet, szénszálas műanyagból készítettek el. A Hookie szerint a kit beépítése otthon is pár óra alatt elvégezhető, nem kell vágni meg hegeszteni, hanem minden plug ang play (vagy ahogy ők fogalmaznak: plug and ride).

Csavarozni viszont kell bőven, hiszen le kell venni a tankot, az üzemanyagszivattyút, a légszűrődobozt, az ülést, a segédvázat, a sárvédőt, az indexeket és ki kell szerelni az akkumulátort - ez nyilván idő, de aztán ha arra kerül sor, a motor bármikor gyárira visszaalakítható.

A készlet legérdekesebb része a Hookie saját tervezésű tankja, amely kisebb a gyárinál, mindössze 11 literes, viszont a gyári üzemanyagszivattyúval és a gyári szintjelzővel működik - és ez is elég vagy 200-220 kilométerre.

A készlethez jár még néhány extra, mint például K&N légszűrő, Arrow kipufogó, ültetett Hyperpro futómű, Kellerman indexek és egy új, ledes fényszóró. Az átépítőkészlet paraméterezéstől függően 1,6-1,75 millió forint között mozog - viszonyítási alapnak pedig legyen meg, hogy Németországban egy profin kivitelezett, komplett egyedi építés ennek a háromszorosába-négyszeresébe kerül.